probleempjuhhhh

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_

probleempjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 15:54

hey
ik heb sinds pas een nieuwe pony
maar keb dus een probleempje...
ze zit me nu dus uit te proberen..
ze pakt de hele tijd het bit vast en knoert erop los...
ik probeer haar dan te stoppen en dat lukt voor de rest wel allemaal.
ik heb haar gisteren na lang rijden rustig gekregen in de draf...
maar ik heb dus na een maand al concour..
ik hoop dus niet dat dat ongeloofelijk mis gaat.
ze heeft eerder wel concours gereden in het L1
maar heeft 1 jaar stil gestaan.
maarja fatsoendelijk halthouden doet ze niet meer en de middendraf ook niet

wat moet ik nu doen?

M3isSi3j

Re: probleempjuhhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:03

ik zou een goeie instructrice zoeken.. Het is heel moeilijk om vanaf hier te zien wat nou presies het probleem is en eigelijk moet je tips krijgen op het moment dat het fout gaan, iets waar een instructrice je mee kan helpen.

Verder vraag ik me af of het wel slim is met een paardje wat je niet eens netjes rond in de bak kan rijden wel mee op concour moet nemen.. maar dat laat ik in het midden

Minnie_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 19:35

Je zou veel tempowisselingen kunnen gaan rijden, slangevoltes, voltes. En ik zou niet op wedstrijd gaan als je pony thuis al niet rustig wil lopen. Maar goed aan de andere kant kan ook best zijn dat hij zich dan helemaal overgeeft.. dat weet je niet eerder als dat je er geweest bent!!

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:43

ik zou ook les nemen dan ziet die iemand het en kan ze jou daar verder meehelpen wij zien niet wat er precies aan de hand is en ik betwijfel ook of je hem mee op concour moet nemen maarja dat moet je zelf weten

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 17:48

Idd, een goede instructrice zoeken. Als je zelf gaat zitten prutsen doe je meer kwaad dan goed. Msntaal is trouwens niet gewenst. Knipoog

Nadine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-05 18:40

ik heb al een goede instructrice en in de les loopt ie ook heel fijn
maar vandaag had ik gereden en het ging heel fijn. ik had ook al een dressuurproef gereden ging niet helemaal perfect maar wel goed

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 15:23

Hallo
Als je pony jou uit probeert er gewoon tegen in gaan hij moeten weten dat jij de baas bent.
Als hij vast zet zet jij ook gewoon vast en hals die niet wil halt houden zet je hem maar eens aan de kant en ook veel praten met je pony en zeggen van HOOOO en ophoudingjes maken.
Met middendraf is gewoon dat hij moet reageren op jou hulpen als jij jou kuit aan leget moet hij voorwaats gaan.
Missgien kan je een spoortje gebruiekn of missgien heb je dat al.
Wat je niet moet doen is een scherpere spoor gebruiken dan reageert ie starx helemaal niet meer.
Als jij je kuiten aanlegt en hij reageert niet dan geef je hem een schop of een tik met de zweep ga dat maar eens lang doen en dan gaat middendraf ook wel goed.
Succes ermee groetjes Rianne
p.s ik hoop dat het je lukt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:26

zorgen dat je je pony goed bezig houd, veel overgangen rijden, veel figuren enz. Zorgen dat de pony gaat reageren op jou en niet op de omgeving enzo. Maar waarom rijd je na een maandje al concours terwijl je weet dat het eigenlijk helemaal niet zo goed gaat tussen jullie?

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 08:48

zou eerst eens je zadel en rug na laten kijken en zijn gebit ook daar komen vaak dit soort problemen uit voort, mankeert daar niks aan wees dan koncekwent en begin gewoon weer bij de basis