Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
siko schreef:Mijn merrie is echt springen gefokt, als je er naast staat is haar achterhand een stuk hoger dan haar voorhand en duikelt ze iets naar voren (ook in haar gangen, draf en galop). Doordat ze zo naar voren "duikelt" lijkt het er dus op dat haar voorbenen de snelheid van haar achterbenen niet kan bijbenen. Die volgen te langzaam zeg maar. Door hara actief voor waarts te rijden neemt ze de voorbenen ineens wel goed mee, maar valt ze dus helemaal uitelkaar.
)
)siko schreef:Dus je bent het wel eens met wat instructrice zei: meer voorwaarts rijden, hoger instellen voor meer bewegingsvrijheid van voren?
Dat is toch ook wat Woestein en jij bedoelen? (Ik moet proberen mijn plaatje (voor mezelf) compleet te maken zodat ik hiermee kan oefenen..)
Maar die hals/nek van haar Woestein, kun je nog even uitleggen wat daar de problemen van zijn? Of kunnen voorkomen?
siko schreef:Dat is toch ook wat Woestein en jij bedoelen? (Ik moet proberen mijn plaatje (voor mezelf) compleet te maken zodat ik hiermee kan oefenen..)

Citaat:Maar die hals/nek van haar Woestein, kun je nog even uitleggen wat daar de problemen van zijn? Of kunnen voorkomen?

)