wegrennen tijdens longeren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

wegrennen tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 12:18

We hebben een 4-jarige arabier op stal, die best druk is. ook tijdens het rijden.
Als je hem longeert, en je laat hem de andere kant opgaan, en je klikt een keer met je tong, dan stuitert ie meteen weg! als je hem dan kalmeert.. isser niks meer aan de hand.. maar het omdraaien.. pfff!

Wie o wie, heeft de gouden tip?

EngeltjeS

Re: wegrennen tijdens longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:20

blijven oevenen, en/of iemand er bij halen, die er meer ervaring mee heeft Knipoog
xxiezz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:19

Dus als ik het goed begrijp, doet hij het alleen als je 'm naar je toe gehaald hebt, lijn gewisseld hebt voor de andere hand, en dan weer van je af?

In dat geval gewoon hulp van 2e persoon erbij halen en met hem mee laten lopen tot hij weer netjes op zijn grote volte om je heen is. Drie keer doen en hij snapt 'm denk ik...

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 19:41

Haha, is het een concorde?? dan ligt het vast aan het bloed. De concorde die ik rijd heeft last van omdraaien tijdens het longeren..
Ik heb haar het wegrennen na het omdraaien afgeleerd door een flinke ophouding.. maar goed.. nu doet ze omdraaien aan de longeerlijn.. Nog minder leuk Boos! Dus nu zijn we dat aan het oefenen..

Heel veel succes!

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 06:26

Ik heb ook een paard gehad die dat deed. Hij was er erg gehaaid. Hij heeft het zelfs meerdere malen gedaan in de dubbele longe in een ronde longeerbak Ja, ik voelde me echt een keeper in een doel die de bal tussen zijn benen door laat gaan! Stoom uit je oren

Ik heb het opgelost door mezelf nog meer te concentreren. Dus kijken waar doet hij het nu precies of wanneer. Op het moment dat ik dacht dat hij het weer zou gaan doen, heb ik mijn paard destijds met een lage, donkere zware stem geprobeerd hem te imponeren. En dat hielp. Maar owee, als ik mijn aandacht maar iets verslapte....

Het was denk ik een spel voor hem. Het was een slim paard en daar had hij plezier in. Ik heb hem daarom beslist niet gestraft. Gewoon omdat ik dan het gevoel had, dat hij vat op me had. Hij wilde mij uit balans brengen en als ik hem zou straffen zou ik hem het gevoel geven dat dat ook gelukt was. Ik was natuurlijk vreselijk boos en ik kon hem wel wat doen, want het is zooo vervelend. Op die manier heb ik het dus opgelost maar je moest bij hem beter opletten dan bij een ander paard, dat is altijd zo gebleven. Het was eigenlijk zo: draaide hij om, dan lette ik niet goed genoeg op. Het longeren met hem was daarom altijd erg intensief maar ook erg leuk en uitdagend.

Succes in ieder geval.