Ik heb ook een paard gehad die dat deed. Hij was er erg gehaaid. Hij heeft het zelfs meerdere malen gedaan in de dubbele longe in een ronde longeerbak Ja, ik voelde me echt een keeper in een doel die de bal tussen zijn benen door laat gaan!
Ik heb het opgelost door mezelf nog meer te concentreren. Dus kijken waar doet hij het nu precies of wanneer. Op het moment dat ik dacht dat hij het weer zou gaan doen, heb ik mijn paard destijds met een lage, donkere zware stem geprobeerd hem te imponeren. En dat hielp. Maar owee, als ik mijn aandacht maar iets verslapte....
Het was denk ik een spel voor hem. Het was een slim paard en daar had hij plezier in. Ik heb hem daarom beslist niet gestraft. Gewoon omdat ik dan het gevoel had, dat hij vat op me had. Hij wilde mij uit balans brengen en als ik hem zou straffen zou ik hem het gevoel geven dat dat ook gelukt was. Ik was natuurlijk vreselijk boos en ik kon hem wel wat doen, want het is zooo vervelend. Op die manier heb ik het dus opgelost maar je moest bij hem beter opletten dan bij een ander paard, dat is altijd zo gebleven. Het was eigenlijk zo: draaide hij om, dan lette ik niet goed genoeg op. Het longeren met hem was daarom altijd erg intensief maar ook erg leuk en uitdagend.
Succes in ieder geval.