Martingaal..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Jolien_

Martingaal..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 15:44

ik heb een verzorg paard, een fjord.
Deze is nogal sterk en wil af en toe wel eens in de bak zijn hoofd omhoog gooien.

nu wil ik binnenkort een keer met hem buiten gaan rijden. Is het dan misschien handig om een martingaal te kopen en die bij het buitenrijden om te doen?

en kunnen jullie misschien de voor en nadelen noemen van het gebruik van een martingaal?

VLC

Re: Martingaal..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:20

ik rijd geregeld met een martingaal en het bevalt me goed! Zolang het paardje zijn hoofd niet extreem hoog houd is er niets aan de hand, maar zodra het uit de hand loopt kan je er heel veel aan hebben. Je moet er alleen niet te veel mee rijden, want ik weet uit ervaring dat, als je hem dan afdoet het paardje zijn hoofd heel anders is gaan houden en moeite heeft contact met de mond te zoeken.

Succes!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:43

martingalen zijn fijn, die zorgen ervoor dat het bit op zijn plaats blijft als hij zijn kop de lucht ingooit zodat je toch kan blijven sturen. Vooral bij zo'n fjord van jou als je dan wil buitenrijden kan jehem dan toch beter in de hand houden

draver1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 16:54

Ik rij ook buiten met martingaal dan heb ik meer controle (mijn paard gooit ook haar koppie de lucht in)Maar in de bak en met lessen rij ik zonder.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:53

Het voordeel van de martigaal is dat mits die goed bevestigd is alleen maar inwerkt op het moment dat je het nodig hebt.
Ik heb tijdens buitenritten en springlessen ook altijd een borsttuig met martigaal om bij mijn paard. Gewoon voor het geval dat als er iets gebeurt, ik net even iets meer te zeggen heb.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:57

Ik rij ook altijd buiten en met springen met martingaal Lachen.

Een goed bevestigde martingaal werkt normaal gesproken niet in, maar inderdaad, als hij zn hoofd omhoog gooit dan blijf je iets te vertellen hebben Lachen.