Uitzwaaiende kont

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Uitzwaaiende kont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 11:13

Hallow,

Mijn ene paardje heeft nogal last van een uitzwaaiende kont,
Vooral als ik een volte rijd en daarbij stelling vraag zwaait de achterhand er helemaal onderuit..
Ik denk dat het gemakkelijk op valt te lossen, maar ik weet niet hoe Bloos
Wat ik nu doe is vooral heel veel mn buitenbeen erbij houden, maar het is nog een redelijk groen paardje dus het heeft nog niet veel effect..
Hoe zorg ik ervoor dat de achterhand ook netjes meegaat? Weet niet of het ermee te maken heeft dat de achterhand er nog niet helemaal onderzit, maar daar heb ik op de voltes en stelling na geen last van ..
Hoop dat iemand me kan helpen ..
Alvast bedankt Lachen

xCarlyx

Re: Uitzwaaiende kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 11:21

Het buitenbeen ietsjes naar achter houden (ik heb er zelf soms ook last van) niet te veel!!! als je voelt dat de achterhand er onderuit wil.. iets meer druk maken met je been. Natuurlijk moet je de buitenteugel er ook goed aanhouden.. je hoeft er niet aan te trekken maar er moet wel een beetje druk op staan. Binnenhand niet over de manenkam wegdrukken.. breng hem desnoods een beetje naar binnen (ik heb het nu over de grote volte:))
Dat is de manier hoe ik het oplos en het werkt perfect! Ze zet de achterhand er dan weer netjes onder.

Ik lees nu dat je je buiten been er al goed bij houdt... Je moet blijven volhouden.. Niet boos worden als iets niet lukt.. (Het is nog een groen paardje dus hij snapt nog niet veel) Gewoon door blijven gaan.. Heb je een instructeur/instructrice? Zoja.. wat zegt hij/zij ervan? misschien moet je het met hem/haar overleggen.

Succes ermee!!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:06

Buitenbeen begrenzen. Niet teveel stelling vragen, het paard moet eerst leren op zijn eigen benen in balans te lopen. Goed loswerken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:13

rechtrichten op 2 teugels en 2 benen.