Alternatief voor rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 18:10

Tja, je kan genoeg doen, maar als je wat jij opnoemt niet leuk vindt blijft er niet vee over! Grondwerk kan trouwens heel leuk zijn, een beetje laten wennen aan van alles, een soort lichte politiepaardentraining Haha! .
Maar denk je wel dat dit een geschikte vzpony voor jou is als zij iemand zoeken om te rijden? Het lijkt me voor allemaal dan beter als jullie allebei nog even verder zoeken, of afspreken dat het een tijdelijke oplossing is. Als zij namelijk iets anders willen dan jij komt dat toch een keer naar boven en dan ben je misschien al zo aan de pony gehecht dat het veel moeilijker is. Is natuurlijk makkelijk praten en moeilijk beoordelen, ik ken se situatie niet, maar ik vond het niet echt logisch klinken.


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 18:12

Waarom kan je niet rijden dan? Tja, iets aan de grote kant ben je misschien, maar je kan echt er nog wel op hoor! Een pony knakt niet zo snel door de beentjes...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 19:56

60 kg. lijkt mij ook niet te zwaar voor het paardje. Als je rustig aan het rijden gaat opbouwen kan het volgens mij geen kwaad.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

zooooveel mogelijk!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-02 21:22

Je kan zoveel doen behalve rijden!!!

1. Pak het boek van Emiel Voest erbij en je hebt voor een jaar training
2. Lees de seven games van Pat Parelli en tel er nog een jaar bij op
3. Begin met clickertraining en straks loopt je paard een proefje zonder dat er iemand op zit.
4. Monty Roberts heeft vele oefeningen aan de lange lijnen
5. Nataly Penquitt heeft een heel mooi boek met leuke oefeningen en kunstjes
6. Linda Tellington Jones heeft heerlijke massage technieken en lenigheidsoefeningen...
7. Laat hem/haar vrij springen...oefen met 'enge' dingen

Voor je je hier doorheengeworsteld hebt is je paardje 80! Dussss veel plezier en succes....

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/

Ineke2

Berichten: 33042
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Alternatief voor rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 10:06

Supersokje schreef:
Ik ben ´aangenomen`om haar aandacht en beweging te geven. Nu is het de bedoeling dat ik haar ook ga rijden.


Je bent aangenomen om haar te gaan rijden, maar dat wil je niet want je vind jezelf te zwaar. Zou je dan niet een andere pony gaan zoeken om te verzorgen??

Trouwens ik vind niet dat je echt te zwaar bent...misschien wat te lang maar die lange benen voelt de pony niet.

Lees eens wat boeken over longeren met de lange lijnen en ga eens naar zo'n curcus toe, is heel leerzaam!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 19:19

uhm, ik zou zeggen: gewoon rijden! Kan makkelijk! ik rijd ook op een pony van 3 cm groter en ben even zwaar. Maar mijn pony is dan echt super smal gebouwd... dus het kam wel

enne, effe oftopic maar was wel nieuws gierig... Vanwaar je ondertekst? ( van dat Z worden)

Haha!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 21:19

aha, oke dan, ik dacht al....

Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 15 bezoekers