Klinkt heel raar, maar ik heb de volgende vraag.
Mijn paardje is een beetje inzelf gekeerd, zoals ik het laatst hoorde. Ik kan hem redelijk nagevelijk rijden, maar echt fijn ontspannen in zijn nek doet hij niet. De DA heeft hem al bekeken en kon geen lichamelijk mankement ontdekken.
Ik rijd hem met een watertrens. Het is van een soort koper, wat al wat activiteit moet oproepen. Hij is niet sterk en hangt ook niet. Zodra je hem hebt overtuigd dat de baas zijn centen niet van blik zijn, wil hij ook wel wat voor je doen. Het is dus geen staker of luie werker.
Ik zit er echter af en toe over na te denken om toch nog een nader bit te proberen. Ik weet alleen niet goed of dat ook echt iets is. Ik bedoel hij loopt echt niet beroerd, maar het is net dat laatste beetje. Hij wil gewoon op de een of andere manier niet lekker kauwen op zijn bit. Als je hem wat doorstelt dan begint hij wel te kauwen, maar miscchien dat er een bitje is wat iets meer kan stimuleren. Ben dus absoluut niet op zoek naar een scherp bit. Ik wil gewoon een vriendelijk bitje.
Ik heb zelf al gedacht aan een dubbelgebroken watertrens of een kneveltrens (ligt stiller in zijn mond?)
Misschien dat jullie eens met mij mee willen denken en jullie visie willen geven.
In ieder geval bedankt voor het lezen. Hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel.....