nou hadden we laatst een dipje, ik had een maand of 2 alleen maar wat buiten gehobbeld, met losse teugel want had zelf flink last van mn rug en intensief rijden ging gewoon niet, maar omdat hij nog niet zo lang geleden recht is gezet qua bekken en heup, moest hij 'opnieuw' leren lopen met zn losse achterlijf zonder blokkade's en was hij nog wat zoekende, waardoor hij gemakkelijk scheef liep
toen ik dus weer in de bak wilde rijden, kwam hij de wendingen niet goed door, mijn eigen schuld dus hij zat weer wat vast en was wat scheef
heb hem toen een paar dagen gelongeerd(eerst alleen halster daarna dubbele longe) en hij was vrij snel weer zuiver(na 4 dagen reed ik weer in de bak zonder problemen) maar nu zit ik met nog 1 laatste probleempje(heb les, maar priveles vervalt ivm pinksteren, clubles is dinsdag pas weer, vandaar mn vraag hier)
hij heeft erg veel moeite om links in te buigen, en pakt links ook vast, dinsdag in de les alleen maar geoefend op rijden met buitenhand, binnenbeen en begrenzend buitenbeen, binnenhand los(kreeg ook echt op mn flikker als ik die er toch bijpakte als meneer van de volte liep, en terecht
) na een halfuurtje liet hij helemaal los, durfde in te buigen en bleef zn achterbeen goed ondertreden, ook linksom op de kleinere voltenu zit hij nogsteeds iets vast in zn rug, achter het zadel, bij de overgang van zn rug naar zn bekken(niet gek ook als je bedenkt dat hij daar 3 jaar verkrampt en scheef mee rond heeft gelopen) hoe kan ik dit nu het beste verder loswerken? dit veroorzaakt nml ook het probleem qua inbuigen etc
ik ben nu vooral bezig met stelling kunnen vragen en houden zonder binnenhand dus, volte wat openen en sluiten en veeeel (klein)schakelen, zo klein schakelen dat zodra het achterbeen meer ondertreed ik hem gelijk weer opvang, echt verruimen en dan dus los en soepel blijven is nu nog net iets t emoeilijk voor hem zeker op de volte linksom, valt dan graag op de voorhand of neemt achter iets korter mee
verder loopt hij, zeke rin het begin, graag onder me uit, maar dat lost zich als t ware vanzelf op als ik hem op de volte loswerk, zodat hij echt tussen mn benen en mn (buiten)hand opgesloten is, dan is hij los, is er die stelling en loopt hij niet onder me uit op de voorhand maar blijft onder me met een goed werkende achterhand
wat is er verder goed om hem los te werken, qua rijden, longeren en masseren etc, alle tips zijn welkom
)
) en er is dus kans dta alles weer wat terugschuift naar de oude stand(daarvoor wordt ie dus regelmatig nog behandeld) maar alles wat ik zelf kan doen tussen de behandelingen door is mooi meegenomen!