Paardje luisterd buiten niet zo goed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Merle

Paardje luisterd buiten niet zo goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 14:49

Hallo.. Een tijdje geleden begon mijn fjordje irritant te worden buiten Bloos Ik reed ook alleen maar buiten dus zo raar was dat ook niet.. maarr ik ben nu al een maand of 2/3 denk ik in de bak aan het rijden , en in de bak luisterd ze nu super goed ( deed ze ook niet meer echt) Ze stopt gewoon als ik dat vraag enzo , alleen buiten dus niet Bloos
Moet ik dit gewoon veel gaan oefenen ?
Heeft iemand mischien nog tips?

Jasmijn76

Re: Paardje luisterd buiten niet zo goed

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:56

..dus als ik het begrijpt, heb je de afgelopen 2 a 3 maanden alleen maar in de bak gereden???..ik denk dat het gewoon weer allemaal heel spannend en nieuw is, ook al reed ze daarvoor altijd buiten..probeer het eens wat meer af te wisselen, zelf probeer ik het om en om te doen...en dat werkt voor ons goed, ga ik de komende twee weken alleen maar in de bak rijden en daarna naar buiten..heb ik echt een bom tussen mn benen!...

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 15:39

Ja ik heb een keer of 4 buiten gereden .. Maar nouja dan ga ik dat maar eens proberen..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:18

je moet afwisseling geven!niet nu steeds alleen in de bak gaan rijden want als ie dan buiten komt wordt ie ineens heel druk, dat is logisch want hij is de bak dan wel een beetje zat denk ik, neem anders iemand anders mee dat helpt bij mij altijd goed!succes!

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 21:57

Ze gaat wel altijd uit zich zelf naar de bak hoooor:P

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 05:25

als je misschien wat duidelijker uitlegt wat nou 'het probleem" is, kunnen misschiem meer bokkers je helpen..Knipoog

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 11:03

OKe :
Als ik bijvoorbeeld op het gras wil stappen is dat meestal al een probleem want dan wil ze meteen hard.. Dan ga ik maar weer op de straat en dan stapt ze wel , als ik een stukje galopeer, vooral iets harder galopeer dan is ze amper stil te krijgen moet k echt een een beetje '' hangen'' en nee dat is niet de goeie manier .. maar ze moet toch stoppen :S?Als ik de teugel goed aanhou en een rustig galopje doe lukt het meestal net wel Oja en als ik op de terugweg ben van een buitenrit zit de hele terugweg te dribbelen...ZO IRRITANT Is dit een beetje duidelijk:P?

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 15:00

niemand meeR:(

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:22

Ik denk dat ze gewoon erg fris en druk is en dat ze gewoon graag wil lopen, en als het nou erg gevaarlijk word wat ze doet kan je er een slof omhangen(gewoon los) en erbij pakken als het nodig is.

DearDevil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:35

Ga anders eens na het rijden in de bak een stukje naar buiten (gewoon lekker uitstappen buiten) dan is ze al een stuk vermoeider. als dat eenmaal goed gaat kan je het gaan uitbreiden naar langere stukken. Een scherper bit kan ook of zo'n trens met een ketting onder dr mond.. ziet er zielig uit maar is het niet... het is een nabootsing van wat paarden onderling in de natuur ook doen.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 19:00

afwisseling eerst effe in de bak en dan bijvoorbeeld naar buiten en dan rustig aan doen lekker stappen enzo.

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:06

DearDevil schreef:
Ga anders eens na het rijden in de bak een stukje naar buiten (gewoon lekker uitstappen buiten) dan is ze al een stuk vermoeider. als dat eenmaal goed gaat kan je het gaan uitbreiden naar langere stukken. Een scherper bit kan ook of zo'n trens met een ketting onder dr mond.. ziet er zielig uit maar is het niet... het is een nabootsing van wat paarden onderling in de natuur ook doen.

In de natuur leggen paarden elkaar ook scherpe bitten in de mond?

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:13

tja mijn paard dribbelt ook als hij terug naar huis gaat. Dan kan ik niet aan een lang teugeltje stappen, maar moet ik echt met een contact teugel rijden. Verder misschien proberen niet te gaan hangen maar meer korte ophoudingen te maken dat werkt vaak beter. En verder in de bak en buiten proberen of je hem niet op je zit kan laten terugkomen ipv op je hand. Jezelf dus lang maken zwaar gaan zitten etc. Maar ik weet het, het is lastig. Ik moet buiten soms ook echt een keer trekken op mijn paard stil te krijgen. Terwijl hij in een rijbak perfect op mijn zit terug kan komen en echt niet hard in de mond is. Maar dan is hij gewoon erg opgewonden en gespannen en niet met zijn gedachte bij mij. Om dat meer te krijgen , voltes rijden op een breed pad etc.

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 23:30

Dankje wel voor jullie reacties!!
Vandaag weer de straat uitgereden en ja hooor weer dribbelen die dribbelkont:s .. Maarja zal de tips eens probere;) Groetjes!