Waar letten jullie goed op tijdens het inrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glenurtje

Waar letten jullie goed op tijdens het inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 11:43

Wij zijn nu bezig met 1 van onze paarden met zadelmak maken, nu vroeg ik me af waar ik goed op moet letten...Bijv. voorwaarts houden enz.
Wat zijn belangrijke dingen die ik in de gaten moet houden? Wij hebben voldoende ervaring maar willen gewoon zorgen dat we op alle belangrijke dingen letten zodat er niets fout kan gaan...En ja we krijgen ook les Knipoog

Mireille1970

Re: Waar letten jullie goed op tijdens het inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:44

Rust bewaren, voorwaarts houden en rustig opbouwen.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:47

Het rustig opbouwen en geduld hebben vind ik heel belangrijk. Teveel in een keer kan gevolg hebben dat je teveel vraagt waardoor het paard niet op de juiste manier ingereden wordt. En wat ik ook belangrijk vind, voel je paard aan en luister naar hem.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:50

inderdaad ontspanning, voorwaarts houden.
zorgen dat hij je hulpen begrijpt. vertrouwen laten krijgen in je hand zodat hij deze durft op te zoeken.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:06

ik let heel erg op dat het paard ontspannen is dat ik hem niet probeer dingen op te dringen hij moet het ene eerst goed kennen voor het volgende komt.
ik ben nu alleen nog bezig met longeren en leren zadel en hoofdstel. ik wil wel dat zelfs als er iets raars op zn rug ligt hij probeert op mij te letten en voorwaarts te blijven.

Glenurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 12:35

Alvast bedankt voor jullie reacties! Ik ben inderdaad ook van plan om het lekker rustig aan te doen...

LeeloJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:26

Hee Eefje,
Dus jullie zijn lekker aan de gang met Fylkir? (offtopic: Ik dacht dat ie naar Yoni zou gaan?) Wel grappig dat ik dit topic vond, want ik was net aan het zoeken naar wat info over het inrijden. Net als jij een soort checklist eigenlijk (want ervaring, hulp en les genoeg). Hoe ver zijn jullie met Fylkir? Ik ga Askja over 2 weken verhuizen naar Koog. Dan mag ze eerst wennen natuurlijk en daarna ga ik heel rustig aan met der beginnen. Heb er zin in. (Zit er pas vier jaar op te wachten... Haha!)
Greetz,
Marte