Paard bang voor Paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijntje

Paard bang voor Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 13:18

Mijn paard is bang als er een ander paard op hem af komt lopen. Zover ik weet is er nooit iets gebeurt. Hij springt of naar voren of ervan weg. Is dit probleem op te lossen?

Caesar

Re: Paard bang voor Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:19

Vertel is wat meer over je paard. Is die al langere tijd bereden? Net aangereden of jong? Je eigen paard of manegepaard? Doet hij het alleen onder het zadel?

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 13:26

Hij is drie jaar onder het zadel. En hij doet het enkel onder het zadel.

R0MY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:31

Staat hij wel met andere paarden in de wei? Als hij vaak in een kudde loopt kan hij er aan wennen dat er paarden op m af rennen en om m heen.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:32

Ik heb ook ooit eens zo'n paard gehad. Ze was bang voor paarden die op haar afkwamen en alleen maar onder het zadel.
Waarschijnlijk was die merrie altijd alleen gereden ofzo. Ik heb toen zoveel mogelijk bij andere paarden in de bak gereden. En gezorgd dat een collega van me, met een mak paard, aldoor afwisselend naast me ging rijden en op me af kwam. Naar verloop van tijd ging dat beter. Later ook met andere paarden. Kwestie van veel geduld en een hoop vertrouwen.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 14:37

Ik rij tot nu toe alleen in een bak maar oefenen met andere paarden moet te organiseren zijn. Bedankt voor de TIP. In de wei is ook een goeie suggestie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:39

Dat doen veel jonge paarden
Doen alsof je gek bent en doorijden, dan word het steeds wat minder Lachen
Dus niet steeds belonen, want dat bevestig de angst, ook niet boos worden, want dan word ze alleen maar banger.
Belonen pas als ze er echt redelijk goed door loopt

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:44

Ik heb echt exact het zelfde. De mijne is nu 8 en is tot z'n zevende hengst geweest. Dus ik denk dat ze hem in die tijd niet zoveelbij andere paarden gereden hebben. Je moet idd proberen zo vaak mogelijk met anderen paarden proberen te rijden en idd doen alsof je gek bent. Dan wordt het vanzelf beter.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 14:47

Jullie antwoorden geven mij hoop!

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:28

mijn pony heeft dit ook, en alleen met grote donkere paarden en soms ook al bij een vreemde pony.. nu heb ik t probleem dat we alleen shetten op de boerderij hebben dus er altijd kleintjes bij in de wei staan.. ook zijn er in de bak weinig paarden en altijd dezelfde..dus bij ons gaat het niet egt vooruit jammer genoeg..

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:03

Mijn paard had dat ook. Net doen of je gek bent. Gewoon doorkarren en dan zal je merken dat het steeds minder wordt Lachen