Vervelend met andere paarden in de buurt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaristo

Vervelend met andere paarden in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 23:09

Mijn paard is echt altijd vervelend als ik in een bak rijd met andere paarden erbij. als er dan opeens niemand meer voor hem is gaat hij stoppen en krijg ik hem niet meer vooruit. met flink wat tikken en benen erbij houden lukt het nu wat gebok en zijn poging tot wat omhoog komen meestal wel maar dit is natuurlijk wel heel vervelend. ik heb echt geen idee waarom hij dit doet. want wanneer ik alleen met hem ben is hij echt super braaf. Iemand een idee waarom hij dit zou doen?

Spoec

Re: Vervelend met andere paarden in de buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:36

T komt me bekend voor alleen was het bij mij als de andere paarden weer weg gingen,
Ik weet niet egt wat je hieraan kunt doen, is het met buitenrijden ook zo dat ie niet voorop wil?
Mss kun je anders gewoon een keer met zn tweee gaan rijden in de bak en dan achter elkaar en dat de ander dan afwend en jij rechtdoor, kijken of ie het dan ook doet..
Goed je benen erbij houden en niet anders gaan zitten omdat de ander afwend, wil ie eracchteraan terugsturen en goed je benen erbij houden.,
Hoop dat je snapt wat ik bedoel en dat het werkt, als het niet werkt dan weet ik het ook niet .. srry Bloos

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:13

Het lijkt erop dat je hem eens goed moet vertellen wie de baas is!
Dat bokken doet ie waarschijnlijk om je een beetje bang te maken, in de hoop dat ie dan niet hoeft te luisteren.
Maar vooruit=vooruit! Je zal hem dat moeten proberen duidelijk te maken met je stem en met je been en evt een zweep. Laat hem goed weten dat je er niet van gediend bent.
Als je hem niet vooruit krij, kan misschien iemand anders je met een longeerzweep helpen. Als je iedere keer je stem erbij gebruikt heb je op een gegeven moment alleen nog je stem nodig.
Als ie vooruit gaat natuurlijk wel goed belonen!

Jaristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 23:14

Bedankt voor de reacties. Ik ben alleen totaal niet bang. Ik heb echt nergens angst voor als het om mijn eigen paard gaat. Hij krijgt egt wel geregeld de zweep over zn kont en ik gebruik mijn stem er ook bij. Hij weet ook wel wie er de baas is want alleen is hij echt super braaf. Het probleem is alleen als het 'voorpaard' afwend of iets dergelijks. Meneer maakt dan echt een noodstop en is met geen mogelijkheid vooruit te krijgen. Maar ik blijf het problemen met VEEL stemhulp en mijn zweep en natuurlijk mijn benen. Ik weet zeker dat het uiteindelijk wel goed komt(hoop ik dan haha, maar ik heb alle vertrouwen in mijn ventje:))