Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik bedoel.
(vanaf eind v.d. week gaan we weer lessen. We zijn er een poosje tussen uit geweest vanwege een blessure)
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
, gewoon omdat ze het moeilijk vond.
En dat steeds meer gaan opvoeren naar langer en vaker een vlotter tempo aanhouden.

M3isSi3j schreef:WAt je moet je doen is je paardje van achter uit naar vore toe rijden. Rij veel overgangen, schijnovergangen en figuren op je zit en beenhulpen. Door een rustige aanleuning en de oefeningen zal je paardje los worden in zn rug, zn achterhand er bij zetten en daardoor ook een nette hoofd en hals houding krijgen.
doordat je paardje over zn rug is en zn achterhand er meer bij zet heeft die van vore de ruimte zn tempo te behouden. Als die niet goed nagevelijk is zal die lettelijk zn hoofd voor zn benen leggen en daar al zn gewicht op gooien, hierdoor heeft die niet de ruimte zn tempo te behouden.
Als jij je paardje naar benede gaat werken van vore door middel van kneepjes ed. heb je kans dat die in de houding gaat lopen maar niet nagevelijk zijn.. wat je paardje doet als die echt nagevelijk is, is je hand volgens (dus als je iets toestaan zal die zn neusje er iets uit doen en naar benede gaan).. als jij hem naar benende rijdt met kneepjes zal die de teugels uit je handen rukken of gewoon in de houding blijven, of zelfs sterren gaan kijken! Hierbij komen ze dan ook vaak terug in tempo omdat het contact van vore niet goed is en daarme ook het contact met de achterhand weg valt. De achterhand is de moter en die krijg je dan niet meer aan de praat

maar zonder aanspanning vanuit de achterhand en ontspanning in de rug bereik je die nagefelijkheid niet.... dus dan moeten we daar toch aangaan werken. Ik vatte het alleen even samen onder die naam
maar mijn woordkeus was blijkbaar verkeerd