aaauuw me arm(tips hard nodig)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loetjuh

aaauuw me arm(tips hard nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 19:43

hoi mensen
het paard wat ik rij zat heel erg vast op links, was ontzettend sterk en ontzettend sloom en nagefelijk lopen (hij zei tegen me zover die het kon; was da da ga ik nie doen) Tong uitsteken maargoed dan nu het probleem van nu na 5 maanden hard trainen en buitenrijden en longeren en van alles en nog wat, loopt ze redelijk zeker een stuk beter dan eerst, haar basistempo is al een stuk hoger maar nu komt het probleem:

omdat ze links vast zat ben ik ( heel slecht van me zelf schaam me dood Bloos ) me arm anders gaan houden omdat ik met zoveel dingen bezig was. maar nu krijg ik na het rijden steeds last van mijn linker arm en mijn lesgeefster heeft het is in de gaten gehouden en nu zet ik me arm vast en los vast los vast los dus heen een weer me linker arm.... ik probeer het me nu af te leren maar het lukt nie egt heeft er iemand tips voor me?

gr. anouk

Bruintje_87

Re: aaauuw me arm(tips hard nodig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:18

ik had ook zo een leuke tik,met ik geloof mijn linkse arm,deed ik echt zo veel bewegen en alles,en had sowieso me handen fout staan en beweegde veel te veel ermee.

ik ben tijd geleden verhuisd met mijn paard,ze loopt hier gewoon super,ik zelf ben eens heel streng op mijn handen gaan letten,zoregn dat ik ze ontspannen heb met een knik erin,en naast elkaar en zelf dragen,ik zelf vind dit dus een kwestie van heel veel oefenen en streng zijn tegen je zelf.

ik heb nou pas me handen eens beetje netjes staan.
maar het is ook wel iets van vertrouwen in je paard hebben,want in het begin had ik zoiets als ik niet steeds trek aan die teugel valt me paard na binnen,ik heb eens vol het vertrouwen in me paard gelegd en beide handen toegegeven (en natuurlijk stil en rechtsop) en ben zo heel ver gekomen.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:25

probeer zo ontspannen mogelijk te gaan zitten.

laat desnoods je linkerteugel iets langer dan rechter en breng je linkerhand iets naar voren richting mond.

adem met je onderbuik, zodra jij je ondebuik gebruikt ontsnap je automatisch je bovenlichaam.

succes

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 15:08

oke alvast bedankt voor deze tips ik ga ut is gerbruiken

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:17

ik zit ook met links vast (en mijn pony ook)
en mijn instructrice zegt elke 10 seconden zowat tegen mij: Links los!
en nou denk ik daar zelf ook aan Lachen
dus dan gaat het ook al een stuk beter..
enne, zoals de rest zegt ook Lachen 'lekker' streng zijn voor jezelf!

Marlouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:20

Ja zou ook zegge zo veelmogelijk zelf te ontspannen.
Mischien kan het eens helpen om een paard van iemand anders eens te rjden dat je een ander gevoel krijg.. is maar een idee..

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:51

Dat je zo'n last van je arm hebt, zegt al genoeg. Je hebt teveel druk op zijn mond. Je zal hier echt wat aan moeten gaan doen. Maar dat zie je zelf ook al in gelukkig. Maar op deze manier gaat je paard ook aan die kant steeds vaster zitten en wordt het een gevecht tussen jullie twee. Wat hij overigens toch wint. Jullie krijgen allebei meer kwaaltjes. Dus zou er inderdaad hard aan gaan werken.

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:06

Je kan een halsstrekker voor een paard om twee paaltjes of een plankje slaan dat vertikaal staat. Als je de halsstrekker nu als teugel gebruikt, dan kun je oefeningen doen om je schouders en armen los te laten. Ik gebruikte een men-toestel om dit gevoel te ontwikkelen bij ruiters of om de boodschap duidelijk te maken. Mensen onthouden beter door te doen en te voelen, dan door een lang verhaal aan te horen (ene kant in andere kant eruit).

Je zal je schouders ook vasthouden, daarnaast is het heel waarschijnlijk dat je je rug op de verkeerde manier recht boven je bekken houdt. De houding kan wel goed lijken, je moet de juiste spieren hiervoor gebruiken..... Het geheim zit dus in een goede effectieve zit.

Het paard zou ik, naast het rijden ook regelmatig op de goede manier longeren.

Als je hier voldoende aandacht aan besteedt, komt het wel goed. Je kan een aantal dingen zelf doen en controleren. Je zit moet je laten beoordelen door de instructeur/instructrice.