hoi
ik herken het wel een beetje van mijn paard alleen die heeft het niet in de erge mate zoals jij het beschrijft.
Zoals het klinkt zit er lichamelijk iets niet goed, misschien de schouder ( is nl bij die van mij zo) of iets met de halswervels of kaak, ook omdat je aangeeft dat ze geen stelling/buiging geeft. Mijn paard heeft het linksom en galoppeert om die reden ook harder linksom omdat ze moeite heeft met stelling/buiging en bij elkaar te blijven, ze wordt hiervoor binnenkort behandeld door Erik Laarakkers, ook heeft acupunctuur haar heel goed geholpen.
Ik denk dat accupunctuur een goede eerste optie is, ook omdat je aangeeft dat ze nog niet zolang onder het zadel is, met accupunctuur maak je het paardenlijf weer lekker los, en voorkom ook je ook een hoop blessures op de spieren.
Ik zou zeker niet teveel door blijven vragen met hulpmiddelen en rijden en alles,ik denk dat je het dan nl gaat forceren en straks verder van huis bent dan nu ! Wat zegt je instructie ervan ?
Je kan ook eens kijken ( wel écht heeeeel voorzichtig doen) of ze beide voorbenen even ver kan strekken. Je gaat dan voor je paard staan, vraag voetje en strekt het been heeeel voorzichtig uit naar voren.... bij mijn paard is dan duidelijk dat rechts verder kan dan links, bij haar zit het in de linker schouder die vast zit op het moment. Maar echt heel voorzichtig doen hoor !!!! dus niet gaan trekken eraan...