Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

felicity schreef:Ik denk teminste dat ie dan nageeflijk loopt. Hij word dan ook heel licht in mijn hand. Maar naar voren wil die dan niet meer. Ik rij altijd veel overgangen en voltes. En dan brengt hij zijn hoofd naar benenden. En krijg ik een krulletje. Als hij langzamer gaat drijf ik hem ook weer naar voren.
hardi schreef:Laat het hoofd even voor wat het is. Dit paard loopt niet nageeflijk.
Probeer het paard goed naar voren te rijden met simpelweg alleen kontaktteugel. Als het paard fijn aan je been naar voren is, zijn achterbenen goed onder zet en zijn rug loslaat gaat het vanzelf je hand opzoeken en krijg je dus een druk in je hand. Deze druk daar moet je dus voor gaan rijden. Het paard moet niet zijn hoofd naar beneden laten vallen, maar zijn neusje wat naar voren en het stuk achter zijn oren moet ongeveer schofthoogte zijn. Als het paard zijn neus naar zijn borst brengt, loopt het dus achter de loodlijn.
Wat ik al aangaf, als je je paard fijn aan de hulpen hebt en het paard goed los is, komt het hoofd in principe vanzelf.
Succes