africhtingsstal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blupie
Berichten: 627
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: elburg

africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 18:23

ik vroeg me af hoe dat gaat bij een africhtings stal .
hoe beleeren ze die paarden daar zo snel ?

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:40

ik zou het echt niet weten ik vroeg me dat zelf gister eigenlijk ook al af omdat het mischien wel iets is voor me haflinger het lijkt me alleeen heel duur

Avelienvd

Berichten: 7228
Geregistreerd: 28-12-04

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:26

Dat doen ze meestal door de ervaring die men heeft en door ze door te pakken.
Dit zal je thuis waarschijnlijk iets minder doen.
Het is dus ook door de ervaring , want ze weten hoe het moet en zullen dus ook sneller het paard klaar krijgen dan wat je thuis kan.
Ik heb zelf namelijk bij een africhter stage gelopen.

Anoniem

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:56

Ik denk dat ze op de meeste goede africhtingsstallen relatief snel kunnen beleren, door de ervaring en de kennis die ze in huis hebben. Met andere woorden; het wordt in principe in 1 keer goed gedaan. Veel fouten die iemand met minder ervaring zou maken, worden daar bijvoorbeeld niet gemaakt en hoeven dan dus ook niet weer 'gecorrigeerd' te worden.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:02

om zo snel te beleren is dat ook vaak 2 mensen aan een paard werken. waarvan eentje aan het rijden is en andere is een soort hulpmiddel, deze soort mensen hebben ook meerdere paarden gedaan en hierdoor worden ze ook wijzer van Lachen

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 22:45

weet iemand misschien ook hoe duur het is?

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 23:04

vaak kost het 20 euro per uur rijden incl stalgeld.
priveles nemen is het allergoedkoops

elmiran

Berichten: 7552
Geregistreerd: 11-09-04

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:06

Ik heb mijn paard af laten richten(had er zelf al een paar keer opgezeten) dat koste Bloos 500euro per maand.....ze heeft er 3maanden gestaan.

Kitty

Berichten: 7703
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:22

Th0mas schreef:
vaak kost het 20 euro per uur rijden incl stalgeld.
priveles nemen is het allergoedkoops


Mijn privéles is excl stalgeld duurder dan 20 euro per uur.

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:23

oh sorry heb verkeerd geschreven Bloos
rond 20 euro voor berrijden per uur en nog stalgeld erbij en dat kost vaak 270 euro per maand.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:56

Het is vaak heel veel duurder dan dat vrees ik. Ik denk dat je (afhanklelijk van welke regio) op tussen 300 en 600 euro per maand moet rekenen bij een proffessionele ruiter. Rond de 100 euro per week zie je ook wel dus dan zit je rond 400 euro per maand. Hier in de regio is de stalling meestal al rond de 250 euro.

Kaja

Berichten: 3881
Geregistreerd: 14-12-04

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:26

Ik heb een prima adres om stoute of te snelle paarden heen te brengen! Ben er helemaal tevreden over, ze hebben er de kennis en de ervaring om een paard daar aan te pakken, waar nodig!

Kost me € 450,- per maand en na een week of twee rijdt ik zelf een aantal dagen per week, onder begeleiding!

Vroeger deed ik het altijd zelf, maar de "stoute" geef ik tegenwoordig uit handen! Zodat ik een gedegen basis heb waar ik thuis mee verder kan, werkt prima voor mij!

Ze hebben niet per defenitie meer durf als een ander, maar zijn er wel handiger mee! Zij staan er bijv. al naast als het paard de intentie toont om te steigeren!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:29

ik begeleid mensen vaak bij het zelf zadelmak maken Haha! Haha! Haha! Ik kom dan een keer of 3 in de week en dan gaan we samen aan de slag, het ligt er een beetje aan hoever het is van Delft af, maar in de regel kost het zo een 12,50 per keer dat ik kom..... dus zeg 35 euro per week is zo een 100 euro per maand Haha! Haha!

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:32

bij mijn stal worden de paarden die niet echt mee willen werken ook weggestuurd,afhankelijk wat er van zon paard word verwacht,sport,verkoop enzv word een van de africhtings stallen gekozen,zelf doe ik het ook wel is als het mensen zelf niet lukt en voor een handelaar heb ik ook paarden/pony's beleerd.

monya

Berichten: 1223
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Zaandam

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:14

Ook africhten via NH neemt niet zoveel tijd meer in beslag als africhten op traditionele wijze. 1 garantie heb je dan wel: je paard is niet overvraagt en overvallen. Elke africhtingsstal is anders, ik zou altijd eerst even gaan kijken en de sfeer proeven. WIj werken met gezond boerenverstand, ervaring in NH, Western en Klassieke dressuur en de door ons afgerichte paarden snappen precies wat de bedoeling is zonder dat ze ergens toe gedwongen zijn.

Kaja

Berichten: 3881
Geregistreerd: 14-12-04

Re: africhtingsstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:24

monya schreef:
Ook africhten via NH neemt niet zoveel tijd meer in beslag als africhten op traditionele wijze. 1 garantie heb je dan wel: je paard is niet overvraagt en overvallen. Elke africhtingsstal is anders, ik zou altijd eerst even gaan kijken en de sfeer proeven. WIj werken met gezond boerenverstand, ervaring in NH, Western en Klassieke dressuur en de door ons afgerichte paarden snappen precies wat de bedoeling is zonder dat ze ergens toe gedwongen zijn.


Hahaahahhaa.... Heb je dat paardje gezien in HAW???
Oo wat deed die het goed en lief en braaf de eerste keren... zo lief en allemaal zo rustig, niets aan de hand...
Zij deden het i.m.o best op een gevaarlijke manier, maar op zo'n NH manier, dat moet toch goed wezen... zeggen ze....

De volgende foto's die wij te zien kregen toonden een heel ander paard!!! Ja in het begin vond hij het leuk en aardig en gezellig, wat een aandacht!

De volgende keer ging hij zn aandacht verleggen en besloot het dan toch maar eng te vinden??

Beide aanpakken overdonderen een paard en brengen hem van de wijs.... Dus NH, of hoe je het ook noemen wilt kan net zoveel tumult brengen als elke andere manier hoor Knipoog

Het gaat erom dat je met gezond verstand en ervaring paarden zadelmak wilt en kan maken, goedkope rotzooi en mensen die denken te weten waar ze aan beginnen, maar eigenlijk meer aan het geld denken, en dat ze het wel aankunnen die verzieken paarden....