Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ik overdrijf nu ntuurlijk wel, maar ik denk dat als je lekker rustig weer begint van voor af aan, dat t dan echt wel los zal lopen...
Als je je daar (bijna) hélémaal zeker op voelt, is het tijd om wat na te denken. Als je al gestresst raakt bij het denken over een pittigere, gewoon nog blijven rijden op de slomere. En juist daar leer je een hoop van; beginnerspaarden worden meestal niet regelmatig aan het werk gezet, juist dat is een uitdaging!
> wat ik met het verhaal wil zeggen.. ontspannen, je angst inzien, opbouwen.. het moet vanzelf een keer lukken!!

mereldevogel schreef:Ik ben blij, dat je wat aan alle reacties had!
zet hem op!
het is echteen super sport je leer eigenlijk de basis van het paardrijden en krijg vertouwe in je paard je krijgt even wicht en leer goed te blijven zitten dus misschien je kan wat rond kijken of er een voltige groep bij jou in de buurt is (echt aan te raden) zit er zelf ook op!!
janneke1990 schreef:haaj haaj jij ben bang om van je paard te vallen, naja dat is nartuulijk niet zo leuk je zit zeker gespannen op je paard en vertouw hem/haar niet helemaal.
dat voelt je paard natuurlijk maar als je zelf nog niet zoo goede zit heb of geen goede evenwicht dat is helemaal niet raar en blijft bang om eraf te vallen kan je op voltige gaan.het is echteen super sport je leer eigenlijk de basis van het paardrijden en krijg vertouwe in je paard je krijgt even wicht en leer goed te blijven zitten dus misschien je kan wat rond kijken of er een voltige groep bij jou in de buurt is (echt aan te raden) zit er zelf ook op!!
maar ik kan wel blijven zitten, mits ik niet gespannen ben.. maar toch bedankt voor je tip
! dus.. =) gaat lekker
maar meer tips zijn altijd welkom hoor
Dieuwke1989 schreef:heey lieve mensen =) ik heb sinds ik het topic heb gestart weer 4 keer paard gereden =) en met in mn achterhoofd dat ik me niet moet laten opjagen ging het Veel beter =) heb zelfs een paard gereden dat mij de hele tijd liep uit te proberen en toen ik er op stapte dacht ik gewoon: mischien heeft ze een goede bui:) resultaat: na 5 minuten had ze door wie de baas is zonder zweepje![]()
! dus.. =) gaat lekker
maar meer tips zijn altijd welkom hoor

.
door zijn eerlijkheid raakte ik de angst kwijt en heb nu alweer enige tijd een eigen paard en doe driftig mee met springen en natuurlijk inmiddels alweer een keertje of 4 van men paard gevallen.
) maar ondertussen rijd ik wel zonder problemen moeilijke paarden. Als ze zeggenat ze bokken met jij denken 'doetie vast niet bij mij'