Ik heb ook zoiets gehad met Duvel in de B, zodra ik ging doorziiten in de proef en we kwamen bij een hoek dan sprong meneer aan in galop, of het nou de goede hoek was of niet. Heel vaak moet je pas in de tweede hoek aanspringen en dan zat ik dus een hoek te vroeg al.
Thuis had ik dat probleem veel minder, omdat ik dan zowieso al veel meer aan het doorzitten was dan die 2 kleine stukjes vlak voor de galop.
Als ik hem flink op zijn plaats zette, dan had hij wel weer door dat hij op mij moest wachten, maar in de proef kan dat ook onnodig punten kosten. Ik heb thuis een voorlezer zomaar proeven laten voorlezen, eigenlijk meer gewoon zelf bedachte proeven, waarbij ik dus ook braaf aan het lichtrijden was. En als ik dan bij het doorzitten-galop stuk kwam en hij ging in de eerste hoek zelf galoperen, dan ging ik iets heel anders doen dan hij verwachtte, dus bijv. bij de C of A afwenden ofzo (ondertussen terugnemend naar de draf natuurlijk) of een overgang maken naar het halthouden. Om daarna nogmaals hetzelfde stukje te rijden, net zolang tot ik dan de hoek bereikte en hem zelf in galop kon zetten. Zo heb ik hem leren wachten op mijn hulpen.
Succes!