Rechtergalop : helemaal verkeerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lars_power

Rechtergalop : helemaal verkeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 20:43

Ík geef heel soms een meisje van 10 jaar les op haar welsh pony...de welsh is zo'n 5 jaar oud maar als ze in de rechtergalop moet aanspringen volgen er bokken.en t hoofd daarna heel hoog in de lucht.Ik ga er dus bijna elke les op om die pony goed in galop te krijgen maar wat ik ook doe hij blijft bokken en het hoofd in de lucht gooien.
Ik drijf bij het galoperen extra veel met mijn binnenbeen aan maar het helpt niet...Ook hem eerst rond rijden in draf niet.Ik ben die pony nu dus behoorlijk zat en het meisje zelf ook.De linkergalop gaat wel goed.
Hij zit ook vaak in de rechter galop verkeerd.Wissels gaan juist wel goed.Ik laat het meisje veel overgangen van draf naar galop en galop naar draf op de rechterhand rijden.Als je vanuithalthouden in de rechtergalop wilt aanspringen is het helemaal een drama hij duwd je dan tegen de bakrand aan en bokt daarna ook lekker...zit ie dan in galop hoofd omhoog....ik weet nou niet of ik haar met een slof moet laten rijden.....wat haar moeder dus voorstelde.
In een veld aangaloperen helpt ook niet dan gaat ie gewoon de linkergalop in.

samoth

Re: Rechtergalop : helemaal verkeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 20:59

misschien helpt het als jij meer naar binnen leunt en stelling geeft

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 21:01

De stelling lukt dus niet....ookal heb je stelling of loopt hij aan de teugel in de draf....eenmaal de hulp gegeven voor galop...: hoofd in de lucht en die krijg je niet naar beneden,

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 23:45

Slofteugel bij een meisje van 10? You're kidding of niet.

Nee niet doen dus.

ALs die pony goed aangallopeerd links dan is er rechts met de hulpgeving dus duidelijk iets neit in orde of de pony is niet rechtgericht.

Extra veel binnenbeen helpt je niks. Allereerst moet je checken of ze de hulpen goed geeft en wat vooral belangrijk is is dat ze toestaat op haar binnenhand. Blokkert zij dan zal het paard antwoorden door te gaan bokken en dergelijke.
Zorg dat eerst de rest top in orde is dus draf en stap, in de houding in het gelijkmatige tempo.

Lars_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 10:51

Ja ik dacht precies het zelfde als jou over de slof....maar haar moeder zei dat het misschien bij die pony zou helpen.
Ik ben niet haar vaste instructrice maar geef haar zo nu en dan een uurtje 'tips & instructie'.
De stap en draf gaan prima en de linkergalop ook...het is gewoon die rechtergalop.Ik ben er dus ook keertje op gaan zitten en wat galopwissels geprobeerd en die gaan wel goed.....
of de pony neemt haar een beetje in de maling
Wat ik zelf niet echt denk.