africhtings stal gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara

africhtings stal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-05 13:29

Ik ben op zoek naar een stal om een 3 jarige New Forrest te laten africhten. Wie weet er een in de buurt van Amersfoort?

ik hoor het graag van jullie

rhijnauwen

Re: africhtings stal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-05 21:07

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 00:37

dat is op zich wel te rijden. Hij moet een springpony worden. Kunnen julie hem die beginselen ook aanleren?

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:14

dat zou kunnen, alleen gaan wij met een 3 jarige pony nog niet aan de slag met springen! eerst zadelmak maken, rustig opbouwen, misschien eens een balkje draven, maar verder gaat het niet.
mocht je 'haast' hebben met de africhting dan moet je niet bij ons zijn, wij nemen de tijd en richten af met wederzijds respect.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 09:28

In Stroe zit ook nog een goeie Haha! heet MR Stables. Daar heb ik m'n paard af laten richten. Ze heeft daar voor het eerst vrij gesprongen. Nu heb ik haar een maandje thuis staan en heb zelf een sprongetje geprobeerd(daarvoor wel balkjes enz.) maar weet haast wel zeker dat ze bij MR Stables ook wel een paard/pony leren springen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:29

Barbara schreef:
dat is op zich wel te rijden. Hij moet een springpony worden. Kunnen julie hem die beginselen ook aanleren?

ik vraag me af of je wel door hebt dat je met een levend wezen te maken hebt...springen komt pas na de basis...niet ervoor!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:58

klomp schreef:

ik vraag me af of je wel door hebt dat je met een levend wezen te maken hebt...springen komt pas na de basis...niet ervoor!

Misschien bedoelt ze dat ie na de basis een beetje leert springen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:49

Ik heb altijd geleerd dat je pas met springen mag beginnen als paarden/pony's 5 jaar oud zijn.Is dit nu waarheid of een fabeltje wat ze me verteld hebben?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:18

als de basis goed is kun je er wel mee gaan springen. Ik heb pas ook 2x gesprongen, houd er wel rekening mee dat ze nog jong is dus de hindernisjes blijven laag en ik spring zo min mogelijk, is ook een dressuurpaard Bloos maar is altijd wel handig als er een boom op t ruiterpad ligt ofzo dat je er dan over heen kunt.

Barbara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 22:08

He Klomp, waar lees jij uit weg dat ik hem meteen de balken over wil jagen? natuurlijk moet eerst de basis erin dus je hoeft me niet meteen aan te vallen!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:14

Barbara schreef:
He Klomp, waar lees jij uit weg dat ik hem meteen de balken over wil jagen? natuurlijk moet eerst de basis erin dus je hoeft me niet meteen aan te vallen!

he barbara, ik val je niet aan hoor, maar ga slechts af op wat je schrijft.
je zocht een africhtingsstal voor de 3 jarige die alles nog moet leren en in een post later gaf je aan dat het paardje moest leren springen. vandaar mijn reactie; eerst de basis en dan springen....verder niets Knipoog
en als je mijn reactie niet waardeert moet je er lekker overheen lezen...je komt er immers zelf achter wanneer het eventueel fout gaat..