Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Sonja schreef:Als je steeds op het juiste moment (dus meteen als hij terugvalt) corrigeert met been en/of spoor/zweepje, en OOK meteen stopt als daar de gewenste reactie op komt (en daar ontbreekt het ruiters vaak aan), dan valt dat kwartje over het algemeen heel snel.
. Het ging vrij snel en nu hoef ik maar 1 keer been te geven en hij blijft in het zelfde tempo. Valt hij terug, dan gebruik ik mijn stem en een beenhulp, reageert hij niet direct dan gelijk een tikje bij! En op dat tikje wil ik dan ook een duidelijke reactie!Sonja schreef:Als je steeds op het juiste moment (dus meteen als hij terugvalt) corrigeert met been en/of spoor/zweepje, en OOK meteen stopt als daar de gewenste reactie op komt (en daar ontbreekt het ruiters vaak aan), dan valt dat kwartje over het algemeen heel snel.
Sonja schreef:Als je steeds op het juiste moment (dus meteen als hij terugvalt) corrigeert met been en/of spoor/zweepje, en OOK meteen stopt als daar de gewenste reactie op komt (en daar ontbreekt het ruiters vaak aan), dan valt dat kwartje over het algemeen heel snel.
Mireille1970 schreef:Oh ja, vergeet niet dat gasgeven en remmen tegelijk niet gaat, dus iets de handrem los voor je gasgeeft. Geef je paard in de omschakelfase de mogelijkheid om naar voren te kunnen zodat je daar weer kunt belonen en stil kunt gaan zitten....
Succes.
(je zult verbaast staan van het resultaat)
en ik wil niet dat hij afstompt op mijn beenhulpen enzo