Ben er zelf op tegen, er zijn mensen die er mee om kunnen gaan, maar 75 % gebruikt het om een paard in een krul te trekken letterlijk of als noodrem, omdat ze het paard niet onder controlle kunnen houden, heb zelf een ongeluk meegemaakt door een paardje dat ging rennen Meisje trekt der slof aan paard struikelt, paard verwondt zich zol lelijk, meisje vliegt eraf, en der helft van der gezicht was verbrandt door de snelheid dat het paard ging, schaafde ze zon paar meter met der gezicht over asfalt heen, paard had een paar flinke schaafwonden. Je trekt je paardje naar beneden als ie er vandoor gaat, met tijd en geduld leer je je paardje ook zonder hulpmiddelen naar beneden rijden. Tja en buitenrijden soms kun je niet anders, maar of een slof nou verstandig is? Zou eerder iets anders proberen. Dit is mijn mening hoor, vindt dat paarden die met slof gereden worden, door mensen met weinig ervaring ermee toch vaak vergeten de achterhand eronder te rijden, en daardoor het paardje al zijn gewicht naar voren gooit. Wat het paardje zijn voorhand niet ten goede doet. Waarom wil je met slof gaan rijden of dit weten?
Ik ben op zich altijd tegen hulpteugels e.d. geweest, maar ik rij nu een paard voor iemand die zo ontzettend sterk is dat ik hem met name in galop niet bij elkaar kan rijden omdat hij dan uit elkaar valt. Het is een paard met enorm ruime gangen en mij werd het advies gegven om eens met een slof te rijden zodat ik haar net wat makkelijker bij elkaar kan rijden. Ben benieuwd naar jullie meningen. Ik ben ook van mening dat veel mensen hem verkeerd gebruiken. Ik zou het dan ook alleen maar in de les gaan proberen omdat ik mijn paard niet verkeerd iets aan wil leren.
Ik ga met bolletje mee. Ik ben er ook op tegen. En er zijn inderdaad veel te veel mensen die er niet mee kunnen rijden. Ik gebruik zelf helemaal geen hulpteugels omdat ik het gewoon niet nodig vind, je paard moet uit zichzelf omlaag komen als hij ontspannen loopt, zo niet dan doe je toch iets fout en kun je het probleem niet oplossen door er simpelweg een slof aan te hangen.
Dit topic is idd al 1000 keer geweest.. Maar mijn mening: Ik heb niet echt veel ervaring met de slofteugel (heb maar 1x op een paard met slof gereden), maar zo to horen moet de slofteugel alleen door ervaren ruiters gebruikt worden. En sommigen gebruiken de teugel idd om het hoofd in de krul te trekken..
Ik ben tegen de slofteugel. De meeste problemen die men met een slofteugel probeert op te lossen zitten in de achterhand. Men activeerd de achterhand niet genoeg. Toch zijn er ook paarden die er wel baat bij hebben mits gebruikt door een kundige ruiter.
Ik vind de slofteugel een hele mooie teugel. Vooral van leer, mooi gepoetst met een lekkere geur van nieuw leer, hangend aan een haak aan de muur en ongebruikt. Er zijn situaties waarin een slofteugel uitstekend zijn werk doet. Het begrip van een goede ruiter is nogal rekbaar. Er zijn kunstenaars die met een paar minuten gebruik van de slofteugel het doel bereiken waarvoor de slofteugel bedoeld is. Bij ons op stal rijden instructrices - die Deurne gedaan hebben - op eigen paarden met een slof. Het is geen gezicht, het lost niets op en de problemen worden alleen maar groter.
zoals jij beschrijft om het eens een keer in de les onder goede begeleiding te gebruiken kan heel goed werken. Echter maar een paar keer doen zodat jij je paard goed aanvoelt en jouw paard door krijgt wat de bedoeling is, vervolgens op gewone teugels verder uitwerken. Tip: neem je slofteugel niet te strak.
ik ben niet tegen een slof. Mijn trainer raadde me een tijd geleden aan om er mee te gaan rijden. Heb ik idd gedaan, maar hij ligt nu opgevouwen in een bak. Mijn pony reageert er dusdanig op, dat het ding zijn juiste uitwerking niet kan doen
een slof moet inderdaad goed gebruikt worden. de vraag: waarom rij je met slof -word vaak gesteld hier op bokt als men een foto van een ruiter met slof ziet- vind ik dan ook dom, omdat er maar één omschrijving is hoe het ding gebruikt (zou) moet(en) worden.
maar ja, het blijft een menselijke uitvinding. Ik en ieder ander had hem bijvoorbeeld ook kunnen uitvinden, maar dan voor een ander doel. Ieder zijn mening.
Een slofteugel is een hulpteugel die msichien in handen van een kundige ruiter best zijn werk kan doen. Alleen de kunidge ruiter heeft de slof teugel niet nodig. In de meeste gevallen wordt het toch weer een geen gel*l trek hem maar in de krul verhaal.
Een paard dat zoals de TS schrijft lang wordt moet je die met slof rijden? Of moet je die just gymnastiseren zodat het dier sterk wordt om niet uit elkaar te valleen.
In geval van trekken. Een getrokken paard laat de ruiter niet meer goed zitten en de ruiter die niet goed zit die zit het paard in de weg die blokkert dus de beweging en dus het ongedwongen gaan van het paard.
Ik zie ze bij ons op stal helaas ook met slof rijden, maar ja al die ruiters rijden altijd ongeveer en nooit precies, de meeste hebben de gewone teugel slap hangen en de slof strak. En die die de slof wel goed hebben die kunnen hem best eraf laten maar dat durven ze dan weer niet.