spierpijn in de kont (achterhand)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

spierpijn in de kont (achterhand)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 12:45

wat moet je doen als je paard erge spierpijn heeft in de kont achterhand!!gewoon doorrijden of rustig aan doen..de instructice zegt gewoon doortrainen maar ik weet he tniet,moet je nog wat er op smeren dat die zo last heeft..hoe doen jullie het...

Nano05

Re: spierpijn in de kont (achterhand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 12:51

Je moet de spierpijn eruit rijden. Als je hem laat staan of rustig aan doet, wordt de spierpijn alleen erger. Dat is mijn (mijn pony) ervaring.

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:15

Is ie niet spierbevangen??? waaraan merk je dat ie spierpijn heeft?

karlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:38

mijn paard heeft de laatste paar dagen ook steeds last van
een soort spierpijn in z'n achterhand
net of zijn achterbenen geen zin meer hebben.
ik rij hem gewoon door dat gaat beter als
hem stil laten staan hoor

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:41

Gewoon doortrainen, niet overdreven maar wel in beweging houden en ook de spierpijn gedeeltes belasten

Dewi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:45

Ik zou eerst uitzoeken of het daadwerkelijk spierpijn is. Misschien heeft jouw paard wel een echte blessure. Zoals bij bovengenoemde "spierbevangenheid" is het absoluut niet aan te raden om door te blijven rijden. De schade wordt op deze manier alleen maar groter!

Kenmerkend voor spierpijn is, dat het niet direct na de inspanning ontstaat (vaak 1 a 2 dagen later), het paard moet 'op gang komen', en het gaat ook met een aantal dagen weer over!

Mocht het dus om echte spierpijn gaan, dan kun je het paard het beste wel beweging geven, maar niet zeer zwaar belasten. Met andere woorden: longeren of rustig rijden wel, proefgericht rijden of intensief lessen niet. Ook een goede warming up (lekker lang losstappen) is erg belangrijk.

Mocht het niet over gaan op deze manier, dan is er geen sprake van doodgewone spierpijn!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 14:57

nou het is wel degelijk spierpijn,kun je ook zien naar een tijdje rijden is het ook weer weg,maar als ik haar koop laat ik haar zowiezo keuren dan weet ik het zekers,maar bedankt allemaal ik zal ze zekers in beweging houden..gr

ps en hoe kan ik merken dan dat het eventueel spierbevangenheid moet zijn....

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 23:41

en zijn ze met spierpijn ook drammerig met rijden,want ze bokt af en toe,en heeft protest met rijden,is niet voorwaarts,huppeld veel,gaat op de volte in galop terwijl ze in draf moet,en in stap gaat ze weer in draf enz.ik weet nou niet of het probeem aan de stijfheid ligt of aan de hengstigheid die ze nou ook heeft,in het begin toen ik ze had liep ze super fijn en nageeflijk en nou niet meer...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 10:18

Op www.paardenbegrijpen.nl staat NU bij nieuws ook stukje over spierpijn uitgelegd. Kijk gewoon eens even. Succes ermee.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 12:20

bedankt bets zal eens kijken...gr