Aanrijden op de sprong

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Aanrijden op de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 20:10

Ik rijd elke week in de les op Polleke (voor foto's zie topic in mijn onderschrift) en ze loopt harstikke goed dan enzo op de lagere sprongen (tot 1 m ongeveer) als het hoger wordt dan loopt ze al gauw te dicht op de sprong.. Dan krijg je dus zo'n inslowmotion-effect tijdens de sprong, toen vroeg ik aan mijn instructeur wat ik daar aan kon doen en die zei dus dat ik hem dan meer op zijn kont moest rijden..
Neem aan dat hij daarmee bedoelt meer de achterhand er onder, maar in de les is ze heel moeilijk voor uit te branden, op de sprong loopt ze juist onder me vandaan als ik niet uitkijk Clown
maar kan ik er ook voor zorgen dat ook al lukt het me in de les niet om de achterhand er onder te rijden dat het me bij het springen wel lukt om goed uit te komen voor de sprong?

Fangio

Re: Aanrijden op de sprong

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:20

Ik zou het niet weten, maar ik ga dit topic maar eens volgen. Misschien zijn er nog nuttige tips. Mijn verzorgpaardje komt ook te dicht onder de sprong. Ook met grondbalkje e.d. en die z'n achterhand zit er wel onder... Heb jij het wel al met grondbalkjes geprobeerd? Misschien helpt dat...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 22:03

jah dan nog steeds, bij mij ook Nagelbijten / Gniffelen

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:21

Ik denk dat je er bij Polleke wel rekening mee moet houden dat er iedereen op rondscheurt! (gekke veteranen op donderdagavond bijvoorbeeld) En dat je dat dus niet kunt verhelpen.

Het is wel belangrijk bij elk paard dat ie aan je hulpen is, dus maak bij het losrijden al veel tempowisselingen om hem aan het been te krijgen, zorg ook dat ie bij het terug komen ook goed reageerd en zet hem een keer stil.
Rij niet te langzaam naar de sprong toe, want dan zal elk paard de laatste galopsprongen versnellen, maar kom uit een mooi grondtempo naar de hindernis en blijf mooi stilzitten.
Blijft ie racen, hou dan een keer halt ruim voor de sprong of na de sprong. En vraag anders eens aan je instrukteur wat je het beste kunt doen....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 18:30

hee, iemand die polleke kent Clown das handig! jaah die mensen crossen er inderdaad op rond in het parcours en dat maakt het ook moeilijker... maar in de les kan ik haar wel stilzetten, dat vind ze alleen maar leuk dan loopt ze juist niet (in tegenstelling van in het parcours) maar ik zal dat tempo eens in de gaten houden voor de sprong..

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 19:50

BrittKitt schreef:
hee, iemand die polleke kent Clown das handig!

Tuurlijk! Polleke is een begrip bij Heyligers! Haha!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 20:59

om hem meer bij je te houden voor de sprong kun je ook voltes voor de hindernis maken. gewoon op de hindernis aanrijden en dan een volte maken. dan weer op de hindernis aan, en als hij te snel gaat weer een volte. als hij rustig is springen. dan lert hij een beetje op jouw hulpen te wachten. succes!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 23:33

hij gaat zeker niet te snel hoor, alleen in parcours Nagelbijten / Gniffelen daarbuiten loopt ze juist met erg weinig impuls enzo, en daarom loopt ze ook niet goed met haar achterhand waardoor ik haar bij de sprong niet goed kan rijden