Geen vertrouwen meer in springen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ibeltje

Geen vertrouwen meer in springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 17:26

Telkens ik op een sprong afrij begin ik te twijfelen of hij wel zou springen. Hij heeft me er al een paar keer goed afgegooit.Ik sping 90 cm en vind dit redelijk hoog.Maar het moet !
Hoe kan ik op korte tijd (donderdag wedstrijd) terug mijn vertouwen krijgen ?

Quidou

Re: Geen vertrouwen meer in springen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 18:35

Ik denk niet dat dat lukt voor donderdag... vertrouwen moet groeien...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:02

Waarom MOET je springen. Als je niet durft of twijfeld dan voelt dat paard dat haarfijn aan en dan wordt het gevaarlijk.
Dus zolang je twijfeld niet doen en als je weer op gaat bouwen dan laag beginnen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:03

gewoon lekker doordrijven en zorgen dat hij goed springt dan moet het vanzelf terugkomen, spring eens hoger als 90 cm, dus bijvoorbeeld 1 meter.. dan lijkt die 90 cm op eens veel lager en dus een makkie!

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:05

Als je twijfelt moet je gewoon niet springen, en waarom MOEt je? Je moet niks en een meter gaan springen moet je dus al helemaal niet doen. Gewoon rustig aan en niks overhaasten. Das jouw probleem een beetje: je kunt niet voor donderdag opeens weer vertrouwen hebben.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:33

Niet. Als je bang bent om te springen moet je dat niet gaan afdwingen, zeker niet op een wedstrijd waar je al genoeg stress hebt. Het doet jouw vertrouwen in je paard geen goed.
Daarnaast wordt je paard echt niet slechter van niet springen.

Als je op langere termijn toch weer wil gaan springen probeer dan les te nemen op een paard dat je wel vertrouwen geeft en begin op het punt waar je je nog wel zeker voelt.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 07:35

idd, je moet niets. Als jij geen vertrouwen hebt, niet gaan springen op een wedstrijd. Want dan vind je het zelf eng, en dan ga je hem (onbewust) tegenhouden, en dan raakt je pony/paard ook helemaal in de war. Want moet tie nu springen of niet?

Gewoon lekker laag opbouwen. Het is niet zo dat je in 1 uur je vertrouwen terug kan winnen, dit kan maanden duren. eerst een uurtje gewoon lekker lage, simpele sprongetjes doen. Als dat goed gaat, de volgende keer weer iets hoger. En zo rustig opbouwen op je eigen tempo.