help!!!!!!!!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

misty1

help!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 17:51

ik vraag me af of jullie weten wat ik kan doen met mijn paard om het racen afteleren!!
altijd als ik rustig aan het galoperen ben en ze ziet een ander paard word ze gek en gaat racen egt niet te geloofen!!!
maar weten jullie ook wat ik kan doen????????
want egt met het springen wil ze gewoon er over heen racen!
HELP!!!!! HELP!!!!! HELP!!!!! HELP!!!!! HELP!!!!!

marscha

Re: help!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:01

ik heb het zelfde probleem dan alleen met springen ik heb nu een scherp bit en het gaat wel beter

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:33

Deze vraag hoort niet op Verslag van de Dag thuis. Verplaatst naar RT.

lucalovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 18:50

mischien kan je aan een hulpteugel gaan denken (neem dit niet gewoon zo aan ga eerst naar een prof) een scherper bit kan ook helpen en mischien kan je erachter komen waarom hij zo racet!

japsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:19

gewoon veel oefenen, les nemen en achterover zitten. bij mij hielp een scherper bit nemen niet, hij werd er alleen maar onrustig in ziijn hoofd van. Ik hep wel een zacht bit nu, maar die was 80 euri, vraag me niet waarom me moeder die heeft gekocht Verward

damnos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:29

whaha tsjah annetta:P ghehe tis wat met mn 0ska in de buurt ghehe.. dahn ist indd racen:s echt heel irrii

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 21:30

oke maar ik heb zelf ook al een zacht bit maar dan gata ze gewoon door druken om alle teugels te krijgen egt apart
ik heb nu een martingaal en dat help ook al niet!
was vandaag een buitenrit met iemand aan het maken en we gingen gal;operen en ik was voor en het paardje van dat meisje kwam dichterbij en ze sgoot opeens weg egt apart ik ga ff aan mijn ma vragen om een scherper bitje ik dnke dat dat wel help.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:35

hey, ik weet eigenlijk nou niet wat ik hiervan moet denken, maar bedoel je dat ze gaat racen als je buitenrijd? of ook in de bak of wei?
zelf denk ik dat je je paard wat meer dressuurmatig moet trainen. oefen het terug komen, vanuit galop naar draf en dan weer eens helemaal naar stap of halthouden, je kan ook je tempo wisselen in galop, zelfs deze oefeningen kun je doen onder het buitenrijden.
maar hou de ontspanning erin.
veel succes nog Knipoog

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 21:42

ow zo
maar als ik dressuur rij wil ze ook racen en gata ze trekken dat de tegeuls gewoon uit mijn handen vliegn. ik moet maar ff wat kijke wat ik kan doen

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:47

aha heb je les met dit paard?
want dan zou ik het geld voor dat bit maar inruilen voor les, dat kan je echt enorm op weg helpen.
al heb je maar een paar lessen, dat maakt niet uit, dan kan je vanuit daar verder met je paardje.
want volgens mij neemt ie gewoon een loopje met je.
veel succes nog Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:51

Idd les gaan nemen en elke keer dat ze er van door gaat op de volte zetten en die volte kan op elke plek van de bak niet mee wachten tot jullie bij A of C zijn. Zodra je voelt dat ze harder wil dan jij neem je haar terug of zet dr op de volte.

Niet gaan hangen hier gaat ze aan wennen en heeft ze geen last meer van. Je kan haar beter terug nemen met kleine gelijkmatige "rukjes" Ik zou sowieso niet gaan buiten rijden met een paard waar je van weet dat hij gaat racen

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 21:59

misty1 schreef:
ow zo
maar als ik dressuur rij wil ze ook racen en gata ze trekken dat de tegeuls gewoon uit mijn handen vliegn. ik moet maar ff wat kijke wat ik kan doen

Ik heb het gevoel dat je nog vrij jong bent en vind het niet verantwoord om met een scherper bit te gaan rijden het is niet een kwestie van goed trekken om je pony te stoppen.Ik zou goed les nemen dan kan je geleerd worden dat de teugels niet meer uit je handen vliegen je leert dan beter je pony begrijpen en kan dan ingrijpen op het juiste moment en dan kunnen jullie weer met plezier van het rijden genieten.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 22:14

marscha schreef:
ik heb het zelfde probleem dan alleen met springen ik heb nu een scherp bit en het gaat wel beter

ja dat is DE oplossing Frusty

ik denk dan eerder aan het werken aan de basis, een paard hoort ten alle tijden zijn aandacht voor jou te hebben en hoort ook ten alle tijden aan je hulpen te staan. werk daar eerst aan!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 00:13

Ja joepie scherp bit Haha! en pak dan ook gelijk een slofteugel erbij Vork .

In dit verhaal helpt geen scherp bit, geen hulpteugel, geen zweep of scherpe sporen.
nee in dit verhaal helpt maar twee dingen, les nemen van een kundig iemand en consequentheid.

Een paard moet luisteren klaar, als jij er bent ben jij zijn baas. Racen is of een balansprobleem of een gehoorzaamheidsprobleen en jij mag invullen welke van de twee het is. Je moet consequent en duidelijk zijn. Als hij racet gewoon duidelijk met je been en hand doorpareren naar de gang waar je in was.
Wat je ook doet gehoorzaamheid is heel belangrijk.

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 00:21

Ja joh, als ik jou was zou k ook gelijk n scherp bitje en
slof erbij pakken Rolleyes moet je es kijken hoe snel die daar van opknapt Gestoord

Arm paard Ach gut

Neem gewoon knap les en zoek de oorzaak waarom ze zo hard gaat, en niet zelf gaan lopen klooien met bitten, hulpteugels en noem maar op. Knipoog

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 19:36

ow zo maar ik bedenk wel iest, ik ga aan mijn oom vragen of ie mij les wil geven en datze dan ook ff bij hem mag staan dat hij er ook mee bezig gaat

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 19:53

misty1 schreef:
ow zo maar ik bedenk wel iest, ik ga aan mijn oom vragen of ie mij les wil geven en datze dan ook ff bij hem mag staan dat hij er ook mee bezig gaat

goed plan, wij kunnen van hier ook niet zien wat nou het probleem precies is! Je paard vind het ook fijner als die weet waar ze aan toe is, wat de regels zijn..
heel veel succes er nog mee

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:05

Kafue schreef:

In dit verhaal helpt geen scherp bit, geen hulpteugel, geen zweep of scherpe sporen.
nee in dit verhaal helpt maar twee dingen, les nemen van een kundig iemand en consequentheid.

Een paard moet luisteren klaar, als jij er bent ben jij zijn baas. Racen is of een balansprobleem of een gehoorzaamheidsprobleen en jij mag invullen welke van de twee het is. Je moet consequent en duidelijk zijn. Als hij racet gewoon duidelijk met je been en hand doorpareren naar de gang waar je in was.

Helemaal mee eens!
ik heb dit dus ook al eens meegemaakt bij mijn eigen verzorgpony.
dat ze liep te racen en te irriteren,en ontzettend sterk werd,toen heb ik er dus een slof aangedaan (stomme fout achteraf)
want nu kan ik niet meer zonder,maar nu MOET ze.en we zijn nu na bijna een jaar op slof weer rusitg af aan het bouwen.. gewoon 20 min losrijden met slof en dan eraf,en dat gaat meestal wel goed.
maar ben echt stom geweest dat ik de slof eraan heb gedaan.

dus alsjeblief doe er GEEN slof aan!!!

wendiiY

Woonplaats: op een stoel achter de computer in nederland, zuidholland, dordrecht ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 10:50

Kafue schreef:

ik ben t helemaal met je eens..
hoe oud is je paardje eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:07

ja en hoe oud ben jij? Het is inderdaad een goed idee als je vraagt of je oom je wil helpen. Als je ergens geen verstand van hebt moet er niet zelf mee beginnen maar hulp in schakelen

Veel sucses er mee

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 08:12

ik ben 13 jaar en mijn paardje is gisteren net 15 geworden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 18:53

okej, ik hoop dat het snel beter gaat, weet je ook waarom ze gaat racen? doet ze het altijd of alleen in bepalde situaties

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 21:07

als ik jou was zou ik ook les nemen, en geen scherper bit nemen. mijn paard reageerde eerst totaal net op het bit en ging ook racen. nu heb ik er een nog zachter en dikker bit in, van rubber, en daar loopt ze heerlijk op. als je dan een ander bit wilt nemen, zal ik eerst een zachter bit proberen. er zijn inderdaad wel paarden die met springen of met een buitenrit een iets scherper bit nodig hebben, maar daar zal ik niet zomaar naar grijpen als ik jou was. succes met je lessen, en ik hoop voor je dat je een goede oplossing vind!

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:37

Om em snel stil te krijgen sleurde ik mijn pony op de volte, en dan maar verder oefenen met goede begeleiding...

misty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 08:14

gisteren heb ik zefl ff zitten oefenen en dat ging wel goed! ze golopeerd nu wat rustegir maar asl ik een buitenrit maak met iemand dan racet ze maar dat moet ook maar ff wat mee gebeuren