Handen die meedraven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Handen die meedraven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 22:48

Ik houd m'n handen niet goed stil. In stap gaat het redelijk, maar zodra ik ga draven doen m'n handen ook "sta-zit"...........

Wie heeft handige tips om daar iets aan te doen ? of een tijdelijk hulpmiddeltje ofzo.... Knipoog (je hoort wel 'ns iets van handen ergens achterhaken ofzo........)

Abiola

Re: Handen die meedraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:53

Je moet je eigenlijk proberen te concentreren op het stilhouden van je hand, maar ik heb ook wel eens van instructeurs gehoord die een strotouwtje aan het zadel vastmaken en dat de ruiter daar dan zijn pinken onder moet haken. Ik zou het als ik jou was even overleggen met je eigen instructeur. Succes!

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:03

Is een lastig probleem.
Ik heb dit zelf nooit gehad, omdat ik direct werd gecorrigeerd door mijn instructeur, maar ik denk dat het een questie van spanning is.
een stille hand wil nog niet zeggen een zachte hand, want 9 van de 10 x is een stille hand een vaste hand.

probeer je schouders te ontspannen en lekker los langs je lijf te laten hangen dan merk je vanzelf dat je handen niet op en neer bewegen, maar dat ze meebewegen met de beweging van je paard, dus iets van voor naar achter.

succes

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 13:50

Om je handen stil te houden moeten je ellebogen openen en sluiten, probeer daar eens op te letten, op het moment dat je je ellebogen vastzet kan je hand nooit netjes stilblijven.

Up2Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:50

In stap moeten je handen meebewegen met het paard. Hij beweegt met zijn hoofd elke stap een stukje naar voren en je hand moet die beweging volgen. (je handen 'stil' zetten = voor het gevoel van het paard tegenbewegen! Hij krijgt dan elke keer een rukje in zijn mond als het ware)

In draf helpt het als je je handen, elke keer als je staat bij het lichtrijden, voor je gevoel een stukje naar beneden duwt. succes!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 09:58

PattyOosten schreef:
Je moet je eigenlijk proberen te concentreren op het stilhouden van je hand, maar ik heb ook wel eens van instructeurs gehoord die een strotouwtje aan het zadel vastmaken en dat de ruiter daar dan zijn pinken onder moet haken. Ik zou het als ik jou was even overleggen met je eigen instructeur. Succes!

Lekker gevaarlijk als je van je paard valt, dag dag pink Doei!

Ik heb zelf geen oplossing, ik houd wel degelijk mijn handen stil Lachen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 11:01

Naar de handen toe lichtdraven. Of je pinken door een strotouwtje steken die je aan het zadel vastmaakt.
En dat is niet gevaarlijk dat touwtje hoour je moet hem ook niet vastknuppen.

duintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:58

evenwichtsoefeningen doen aan de longe. Dus zonder handen, bijv. je tenen pakken enz. Hierdoor wordt je evenwicht beter en kun je je handen ook beter stilhouden.
Het niet stil houden van je handen duid erop dat je geen goed evenwicht hebt. Succes ermee!