Poofje schreef:Ik zou idd les nemen, das de beste oplossing. En verder zou ik als ik jou was gaan longeren. Ze heeft waarschijnlijk te weinig respect voor je of ze snapt het allemaal nog niet zo omdat ze nog jong is. Door haar te longeren en veel geduld te hebben kan je haar leren naar je stem hulpen te luisteren. Als ze aan de longe goed loopt kan je erop gaan en iemand anders de longeerlijn vast laten houden. Dan kan degene die de lijn vastheeft met de stem de hulpen geven en jij tegelijkertijd met je benen. Zo zal je paardje het beter snappen. Nog een voordeel van aan de longe zitten is dat jij in principe heel weinig hoeft te doen met je teugels. Je moet dan gewoon contact met haar mond houden en ontspannen. Als het allemaal goed gaat kan je los van de longe gaan, dan zal het waarschijnlijk allemaal beter gaan en kan jij ook weer beter sturen. En als ze gaat bokken moet je haar proberen goed naar voren te rijden, dan kan ze haar hoofd moeilijker tussen haar benen steken en zal ze dus ook moeilijker kunnen bokken. Laat ook even kijken of het zadel goed ligt en het hoofdstel ook goed zit, dit zou natuurlijk ook een reden van haar gedrag kunnen zijn. Succes!
ik rij in de bossen want daar staat ze ook en opa geeft mij ook les want die heeft van zijn 7de met paarden gewerkt maar die zegt dat ik bang ben voor haar maar zelf vind ik dat van niet..
en doe echt me best n heb al een keer les gekregen van me stiefmoeder en dat ging heeeeeel goed maar de 1ste en 2de keer niet maar toen wel toen liept ze heel netjes in de krul en draf deet ze heel goed amar galop mog ik nog niet doen en ik woon in braband en ik kan neimand vinden die mij les zou geven gewoon gratis en dat is ook moeilijk en ik denk dat ik en mij paardje gewoon les nodig hebben en dat het dan nog veel beter gaat tussen ons