help mij en me paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxnikitaxx

help mij en me paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 12:27

hoi ik heb een arabiertje van 4jaar
met rijden is ze heel erg lastig juist als ik in galop of draf wil.
dan houdt ze haar bit vast en dan kan ik niet meer sturen dan doet ze wat ze wilt doen
en met me benen werken gaat ze bokken me moeder en me vader zeggen dat ik haar anders weg moet doen dat ik inplaats van haar een andere paardje krijg maar dat wil ik niet want ik wil doorzetten ..weten jullie hoe ik mijn nikita dat kan afleren..

aub help mij en me paard groetjes melissa hoefjes nikita Ach gut Verdrietig

klomp

Re: help mij en me paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:32

heb je al les? zoja wat zegt je lesgeefmens?

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:34

Ja neem les!!! De enige manier, in je eentje is dit moeilijk op te lossen. Wij kunnen zo niet echt beoordelen hoe je zoiets aanpakt omdat we de situatie niet zien..... begeleiding is echt het beste!

Poofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:44

Ik zou idd les nemen, das de beste oplossing. En verder zou ik als ik jou was gaan longeren. Ze heeft waarschijnlijk te weinig respect voor je of ze snapt het allemaal nog niet zo omdat ze nog jong is. Door haar te longeren en veel geduld te hebben kan je haar leren naar je stem hulpen te luisteren. Als ze aan de longe goed loopt kan je erop gaan en iemand anders de longeerlijn vast laten houden. Dan kan degene die de lijn vastheeft met de stem de hulpen geven en jij tegelijkertijd met je benen. Zo zal je paardje het beter snappen. Nog een voordeel van aan de longe zitten is dat jij in principe heel weinig hoeft te doen met je teugels. Je moet dan gewoon contact met haar mond houden en ontspannen. Als het allemaal goed gaat kan je los van de longe gaan, dan zal het waarschijnlijk allemaal beter gaan en kan jij ook weer beter sturen. En als ze gaat bokken moet je haar proberen goed naar voren te rijden, dan kan ze haar hoofd moeilijker tussen haar benen steken en zal ze dus ook moeilijker kunnen bokken. Laat ook even kijken of het zadel goed ligt en het hoofdstel ook goed zit, dit zou natuurlijk ook een reden van haar gedrag kunnen zijn. Succes!

anouksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:13

Leer je paard dat been voooruit betekend. Koop een bokriempje dat je aan je zadel vastmaakt. Zo val je er minder snel af.
Hou je vast en geef zachtjes been. Reageert ze met een bok, geef je weer zachtjes been, net zo lang tot ze vooruit gaat en dan prijs je haar de hemel in.
Ik zou zeker les nemen. Ik krijg het idee uit jou verhaal dat ze niet lekker is ingereden en je hulpen niet begrijpt.

Ik zou haar van voren nog even los laten. Nog niet te veel aan doen. Laat haar eerst maar een goede reactie op je been krijgen. Dan komt dat bitje later wel.

Ook een idee, is veel longeren aan de longeerlijn, dat ze ook op je stem reageerd, maar waak er voor dat ze alleen nogmaar op je stem reageert. Mar het kan een hulpmiddel zijn.

Succes!

Groeten Lianne

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:10

Ik weet niet hoe oud je paard is? En wie hem heeft ingereden, daar is waarschijnlijk mis gegaan. Er zijn veel mensen die denken dat ze een paard in kunnen rijden. Als het verkeerd gebeurd zijn die fouten er moeilijk weer uit te krijgen. Ik denk dat ze protesteerd omdat ze niet begrijpt wat je van haar wil. Er zijn mensen die weten daar veel van die halen de fouten er uit. vertel me nog even hoe oud je paard is.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:12

O sorry ik lees net hoe oud hij is. Je moet niet vergeten dat 4 jaar nog erg jong is voor een paard. Je moet er voor gaan zorgen dat hij je begrijpt maar dat kan je niet alleen.Heb je hem ingereden gekocht?

xxnikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 13:15

marleen_usar schreef:
O sorry ik lees net hoe oud hij is. Je moet niet vergeten dat 4 jaar nog erg jong is voor een paard. Je moet er voor gaan zorgen dat hij je begrijpt maar dat kan je niet alleen.Heb je hem ingereden gekocht?

ik heb haar gekregen van me stiefvader en me moeder..

xxnikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 13:18

Poofje schreef:
Ik zou idd les nemen, das de beste oplossing. En verder zou ik als ik jou was gaan longeren. Ze heeft waarschijnlijk te weinig respect voor je of ze snapt het allemaal nog niet zo omdat ze nog jong is. Door haar te longeren en veel geduld te hebben kan je haar leren naar je stem hulpen te luisteren. Als ze aan de longe goed loopt kan je erop gaan en iemand anders de longeerlijn vast laten houden. Dan kan degene die de lijn vastheeft met de stem de hulpen geven en jij tegelijkertijd met je benen. Zo zal je paardje het beter snappen. Nog een voordeel van aan de longe zitten is dat jij in principe heel weinig hoeft te doen met je teugels. Je moet dan gewoon contact met haar mond houden en ontspannen. Als het allemaal goed gaat kan je los van de longe gaan, dan zal het waarschijnlijk allemaal beter gaan en kan jij ook weer beter sturen. En als ze gaat bokken moet je haar proberen goed naar voren te rijden, dan kan ze haar hoofd moeilijker tussen haar benen steken en zal ze dus ook moeilijker kunnen bokken. Laat ook even kijken of het zadel goed ligt en het hoofdstel ook goed zit, dit zou natuurlijk ook een reden van haar gedrag kunnen zijn. Succes!

ik rij in de bossen want daar staat ze ook en opa geeft mij ook les want die heeft van zijn 7de met paarden gewerkt maar die zegt dat ik bang ben voor haar maar zelf vind ik dat van niet..
en doe echt me best n heb al een keer les gekregen van me stiefmoeder en dat ging heeeeeel goed maar de 1ste en 2de keer niet maar toen wel toen liept ze heel netjes in de krul en draf deet ze heel goed amar galop mog ik nog niet doen en ik woon in braband en ik kan neimand vinden die mij les zou geven gewoon gratis en dat is ook moeilijk en ik denk dat ik en mij paardje gewoon les nodig hebben en dat het dan nog veel beter gaat tussen ons

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 13:26

Dit probleem is alleen op te lossen met goede hulp {begleiding} en al zit je opa al zijn hele leven in de paarden goed les geven kan niet iedereen.Ik zou echt op zoek gaan naar iemand die jullie verder kan helpen en zulke mensen zijn niet gratis iedereen moet zijn boterham verdienen.Heb je wel een bak waar je in kunt rijden/longeren of rij je alleen maar in het bos?

xxnikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-05 15:52

monsera schreef:
Dit probleem is alleen op te lossen met goede hulp {begleiding} en al zit je opa al zijn hele leven in de paarden goed les geven kan niet iedereen.Ik zou echt op zoek gaan naar iemand die jullie verder kan helpen en zulke mensen zijn niet gratis iedereen moet zijn boterham verdienen.Heb je wel een bak waar je in kunt rijden/longeren of rij je alleen maar in het bos?

mijn paardje staat in de bossene n dan heeft op een stuk afgezet waar ik kan rijden

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 15:59

waar woon je in brabant mischien kan ik je helpen en anders kan ik wel iemand vinden die je kan helpen. pb me maar

xxnikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 11:12

pubelia schreef:
waar woon je in brabant mischien kan ik je helpen en anders kan ik wel iemand vinden die je kan helpen. pb me maar

wwon in oirschot en me paard staat in spoordonk

xxnikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 11:14

pubelia schreef:

en vraagje hoe oud ben je dan???

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 13:39

ik ben 21 heb zelf een moeilijk paard ooit gehad. maar oorschot is te ver.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 14:54

Een vierjarige is niet echt geschilt als eerste pony als je niet veel ervaring hebt en misschien een beetje onzeker bent.
Ik zou denk toch voor een leuke oudere pony gaan waar je gewoon lekker ontspannen op kunt rijden.
Want weet je wat het is, straks gaat dit goed en dan heeft ze weer wat anders als steigeren of bokken en ik denk eerlijk gezegd niet dat jij het type bent wat daarmee om kan gaan als ik het zo lees.
Je Arabiertje komt heus wel goed terecht. Misschien kun je zelfs met iemand ruilen, dan kun je allebei je pony blijven zien...

xxnikitaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:12

Lusitana schreef:
Een vierjarige is niet echt geschilt als eerste pony als je niet veel ervaring hebt en misschien een beetje onzeker bent.
Ik zou denk toch voor een leuke oudere pony gaan waar je gewoon lekker ontspannen op kunt rijden.
Want weet je wat het is, straks gaat dit goed en dan heeft ze weer wat anders als steigeren of bokken en ik denk eerlijk gezegd niet dat jij het type bent wat daarmee om kan gaan als ik het zo lees.
Je Arabiertje komt heus wel goed terecht. Misschien kun je zelfs met iemand ruilen, dan kun je allebei je pony blijven zien...

maar dat wil ik juist niet want ik geef heel veel om mijn paardje

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:38

xxnikitaxx schreef:
hoi ik heb een arabiertje van 4jaar
met rijden is ze heel erg lastig juist als ik in galop of draf wil.
dan houdt ze haar bit vast en dan kan ik niet meer sturen dan doet ze wat ze wilt doen
en met me benen werken gaat ze bokken
me moeder en me vader zeggen dat ik haar anders weg moet doen dat ik inplaats van haar een andere paardje krijg
maar dat wil ik niet want ik wil doorzetten ..weten jullie hoe ik mijn nikita dat kan afleren..

aub help mij en me paard groetjes melissa hoefjes nikita Ach gut Verdrietig

Zeg maar tegen je ouders dat je niet beter leert rijden van een nieuw paard (of ze moeten Salinero voor je kopen Tong uitsteken). Ze kunnen beter geld steken in goede instructie. Succes ermee!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 22:49

Ook van een moeilijk paard kun je met de juiste begeleiding als minder ervaren ruiter heel veel leren. Maar ik zeg bewust met de juiste begeleiding want dat is heel erg belangrijk.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:40

Kafue schreef:
Ook van een moeilijk paard kun je met de juiste begeleiding als minder ervaren ruiter heel veel leren. Maar ik zeg bewust met de juiste begeleiding want dat is heel erg belangrijk.

Mee eens

Ik zou gewoon een goede instructeur zoeken die jou de juiste begeleiding kan geven, waardoor jij je zekerder gaat voelen op je paardje..

Je paardje is nog jong en moet nog een hoop leren en jij moet consequent blijven! En met goede begeleiding gaat je dat zeker weten lukken als je blijft doorzetten!

Succes ermee!