Vloeiende overgang galop/draf?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Glitch

Vloeiende overgang galop/draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 22:36

Het is echt een ramp. Het rijden gaat harstikke lekker, lekker ontspannen, lekker nageeflijk en door de rug.
Maar die overgang van galop naar draf
Zelfs als ik haar in een super beheersd galopje heb, en ik blijf (uiteraard) drijven bij de overgang, gaat het voor geen meter.
Het is echt pats boem draf!
Niks geen vloeiende overgang.
En zo bonkend als het maar kan, waardoor ik ook nog eens een halve meter uit het zadel vlieg.
Ik probeer zoveel mogelijk overgangen te rijden, maar het komt gewoon nog niet helemaal lekker erdoor..

Iemand tips?

Kafue

Re: Vloeiende overgang galop/draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:45

Idd de overgang terug rijden door te drijven, en dan het buitenbeen lang maken en juist rechtop te blijven. kruis aantrekken, diep zitten en zorgen dat je recht en rechtop boven je paard blijft. Verder direct vanaf de eerste drafpas toestaan op de hand en direct actief voorwaarts te rijden.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 00:59

Je paardje zal eerst een stuk sterker moeten worden van achtere en beter in everwicht moeten komen om een nette overgang terug te maken.. Als die er net niet voldoende onder zit met zn achterhand zal die terug vallen op zn voorhand: hij valt er lettelijk in, gaat daarna keihard draven en is niet nagevelijk of over zn rug.

Door hem recht te richten, beter in everwicht te brengen en sterker te maken van achtere zal die leren dat die bij de overgang moet gaan zitten en vanuit daar terug moet komen naar draf: waar die ook gelijjk in die verzameling blijft. Dit leer je door hem pas aan te laten springen als die goed draaft of vanuit stap.. galopeer niet gelijk te lange stukken en te hard.. neem hem terug in een wending omdat ze daar makkelijker in de verzameling komen dan rechtuit en als je hem terug neemt moet je proberen gelijk in een hele rustige draf te komen of zelfs door te sluiten naar de stap.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 10:40

Paard vanuit de volte terug laten komen in draf. Op de volte proberen je paard wat meer te sluiten en daarvandaan terugrijden naar draf. Bij mij werkt dit goed! Als ik dit een aantal keren gedaan heb, lukt het op de rechte lijn ook een stuk beter!