verkeersmak

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Meraki

verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 19:41

Ik train samen met degene die ze uitbrengt op concoursen, een aantal jonge pony's. Ze zijn net onder het zadel, en hebben al wat oefenparcoursen gelopen.
Nu willen we ze ook verkeersmak gaan maken, maar.. hoe? Want we hebben allebij geen zin om met de mond vol zand achter de pony's aan te gaan rennen.

Alvast heel erg bedankt

linny2

Re: verkeersmak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:44

Probeer ten eerste op een gras veldje vlak bij de weg te laten grazen zo kan hij een beetje wennen aan de geluiden.
Als dat goed gaat dan ga je lopen en zo went ie er misschien aan...
Ik weet het eigenlijk ook niet maar zo hebben wij het z'on beetje gedaan

Succes!

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 19:59

Myn paarden stonden in een weilandje aan huis, en daar ryd heel veel verkeer langs, dus die waren daardoor gewoon al verkeersmak geworden. Misschien kan je een wei opzoeken in de buurt van de weg, maar dat zei Linny2 al. Misschien kan je ook wel eens een auto langs de bak zetten, en dan om die auto met je paard heen lopen, en dat daarna iemand de auto geluid laat maken, dus zeg maar gas geven, toeteren enzo. En dan kan je je paard gewoon los in de bak laten.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 20:35

ja... de paarden staan zowieso al aan een drukke weg... Lachen dus.. maar ik weet niet hoe die arabier erop reageert

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 08:36

Ik denk dat je het beste gewoon samen met een ouder, zeer mak paard naar buiten kunt gaan. Niet meteen midden in het centrum van de stad beginnen, bij wijze van spreke, maar rustig opbouwen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:34

CCCCorine schreef:
Ik denk dat je het beste gewoon samen met een ouder, zeer mak paard naar buiten kunt gaan. Niet meteen midden in het centrum van de stad beginnen, bij wijze van spreke, maar rustig opbouwen.

daar ga ik ook helemaal in mee. Het is toch een kwestie van doen.... een mak paard houd jou paard/pony ook een beetje rustig. Er is immers volgens dat paard helemaal niets aan de hand.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 09:38

En vooral geen spanning opbouwen, zelf superrelaxed zijn dan nemen ze dat als het goed is gewoon van je over. Niet zelf gaan zitten kijken naar "spannende" dingen, maar net doen of er niets aan de hand is en met een ontspannen teugeltje overal langs. Eerste keren korte stukjes na het werk naar buiten! Succes!!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:19

Idd sluit me bij daffodil aan. En als tip: neem een ouder rustig paard mee, die het allemaal al kent! Een paard is en blijft een kuddedier.

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 16:25

Ik ben een Fries aan het trainen, en nou ook verkeersmak maken. Ze is nu vijf en bij deze eigenaar geboren, dus die kent en vertrouwt ze helemaal. Als we in het begin met haar naar buiten gingen dan zat ik erop en had hij haar aan een halstertouw met longeerstukje. Zo kun je gewoon rijden, maar kan hij ingrijpen als ze schrikt. Dat ging prima, we lopen nu al los. Pling