Pony wil niet nageeflijk lopen in de draf.!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eefske

Pony wil niet nageeflijk lopen in de draf.!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 17:41

Hallo mensen,
Met mijn verzorgpony van 5 ben ik nu ongeveer een half jar bezig met het mooi nageeflijk en aan de teugel rijden. Alleen in de stap wil ze nu best mooi met haar hoof lopen en in de galop een beetje alleen dan hangt ze een beetje, maar in de draf wil het vooral de laatste tijd niet zo goed. Ik zal even bij elke gang uileggen hoe het ongeveer gaat:

*stap= Redelijk mooi aan de teugel, gaat afentoe wat omhoog.
*draf= Af en toe mooi aan de teugel maar meestal redelijk hoog.
*galop= loopt ze uit zich zich zelf wat aan de teugel, maar daar gaat ze nogal bij hangen, en veel te hard..

Met de galop ben ik nog niet echt met het nageeflijk en aan de teugel rijden bezig, want ik wil graag eerst de draf en de stap goed hebben, maar dat wil ook nog niet echt.. tenminste de draf niet.

Heeft er iemand tips? (zorry voor het lange verhaal trwns!)

kuzz eva

monsera

Re: Pony wil niet nageeflijk lopen in de draf.!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:22

Mijn tip is geen druk op je teugels nemen{trekken} maar alleen een ligt contact met de mond van je pony houden.Verder moet je er voor zorgen dat je pony goed aan je been staat zodat je haar op de juiste manier van achter naar voor kunt rijden en dan gaat je pony vanzelf nageeflijk lopen.Alle andere manieren zijn pogingen om je pony in de krul te trekken en dat is niet prettig voor je pony.

hisseklis

Re: Pony wil niet nageeflijk lopen in de draf.!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:52

Wat ik doe als mijn verzorgpony niet nageeflijk wil lopen in draf, is hem een een steunpunt geven door op beide teugels lichte druk uit te oefenen en dan goed drijven zodat de achterhand van je paard er onder komt en dan ontspant mijn verzorgpony ook zijn voorhand waardoor hij zijn rugspieren meer ontspant en dus makkelijker nageeflijk loopt.