Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
horsegirl28 schreef:Oke, maar als ik zelf maar 2 passen galoppeer is ze al buiten adem :S
.

)
horsegirl28 schreef:Hey,
weet iemand allerlei dingetjes wat m'n pony leuk zou vinden?
Want hij heeft zomereczeem en dan heeft hij nog in niks zin en staat hij hem een hele dag te vervelenNiet iets waarvoor ik op z'n rug moet, want dat heeft hij niet graag, en ik ben trouwens wat te groot... Dus als iemand iets weet wat ik met hem kan doen zeg het hier effe
![]()
.
-X-
Lusitana schreef:Da´s heel logisch voor een paard zonder conditie. Ik zou zeggen, ga eens een paar rondjes naast je pony rennen in de bak en kijken of je het galopperen bij kan houden...vast ook niet lang.
Natuurlijk moet je geen mensen met paarden vergelijken, maar zo kun je wel voelen wat het is om harder te moeten werken dan je lijf nog aan kan.
Wat je moet doen is conditie opbouwen met eerst idd uren stappen en dan wel in een tempo, niet sloffen, en dan interval training, dwz af en toe inspanning, kort draven, of kort galopperen en dan weer stappen tot ze weer helemaal op adem is, dan weer kort draven of galopperen. Ik snap wel dat galop voor de meeste jongeren de leukste gang is, maar het is best zwaar werk voor een paard en daar moet hij dus EERST voor in conditie gebracht worden.
horsegirl28 schreef:@ Chocolaatje: nee, dat gaat niet over dezelfde pony