Ze stond op de wei, dus ik ging dr halen. Ze was een beetje klierderig. Ze was niet te pakken te krijgen.
Dus ik pakte zavanja, en daarna kwam obartja al gauw. daarna paardjes gepoetst.
maar waar gaat het om?
Met rijden dan (heb ik van mn lesgever geleerd) als ze te hard gaat. dan moet ik obartja laten halthouden, en aan de teugel krijgen (ik moet ontspannen,en ze mag pas weg als ik het aangeef).
Vandaag ging ze meerdere malen te hard, en ik liet haar dus halthouden. t ging best moeilijk, maar ze stond. daarna proberen aan de teugel, lukte niet.
ik maakte snelle en duidelijke ophoudingkjes achter elkaar, met d ekant waar ze vast was in de mond. maar wat was haar reactie:
- met dr voorbenen omhoog, soort van steigeren maar niet hoog. ik gaf been, en liet haar naar voren gaan
- of achter uit (ik gaf dan been, dat ze stil moest blijve staan)
- vooruit (toen hield ik haar tegen)
- ze ging zijwaarts, met enorme stelling naar binnen, en liet ze zich naar buiten vallen.
ik had maar 1 optie, naar voren rijden, maar dat is niet wat ik moest doen van mn lesgever.
het rijden daarna ging erg "heeterig" en ze ging op het eind, liet ze dr oren "los" (gingen mee met de beweging) en liet ze dr hoofd "vallen" (liep ze aan de teugel, en liet ze (voor mijn gevoel) dr hoofd vallen en heel snel achter elkaar)
hebben jullie misschien een tip?
sorry als het onduidelijk is, ik wil het best verduidelijken
ik hoop op reacties

e