Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
je dwingt je paard om aan de teugel te lopen, ik vind dat een paard het ook zonder hulpteugels moet kunnen. 
, maar zeg zeker niet dat de slof geen goede hulpteugel is... als je hem goed gebruik is het wel degelijk een goede hulpteugel. ik weet niet of jullie het stuk in de BIT laatst over de slof hebben gelezen maar dat was echt geen verkeerd stuk.... het is alleen zo jammer dat er veelste veel mensen zijn die de slof op een verkeerde manier gebruiken en dan krijg je gelijk van die mensen als ze slof horen gelijk zoiets hebben van das nix(weer zo'n slof gereden knol) maar je kunt hem echt wel op een goede manier gebruiken... als je m nog nooit gebruit hebt moet je er ook cker niet zo mee gaan rijde maar onder goede begeleiding, want anders krijg je dus het egte slof effect dat het paard met de slof ad teugel gereden word. enz je kent het wel
. Nee slof is absoluut niet mijn hulpteugel. Niet dat ik het totaal afwijs, maar het enigste nut is dat je je paard dwingt tot een bepaalde houding. Als het paard omhoog komt, wordt hij compleet op zijn hals getrokken en bij verkeerd gebruik zelfs over de kop. Ik kende iemand en die sprong zelfs met een slof. Toen ik haar daarna vroeg zei ze: zo let die beter op en ziet die de hindernis beter :S Tja, iedereen kan zoiets doms verzinnen, maar zo zie je maar dat echt veel te weinig mensen daadwerkelijk het nut ervan inzien... en erger nog... ze zien geen schade...! elmiran schreef:ik ben tegen een slof, vind het maar niksje dwingt je paard om aan de teugel te lopen, ik vind dat een paard het ook zonder hulpteugels moet kunnen.
ik vind wel dat je het als HULPJE moet gebruiken en er geen STRAF middel van moet maken 
)... en ik gebruik hem dus alleen als er gee andere uitweg is.