mijn pony is rechts veel stijver!!

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

paardengek3

mijn pony is rechts veel stijver!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 17:45

hallo, mijn pony breezer is aan de linkerkant heel lenig en buigt ook goed in, maar als ze naar rechts moet buigen dan wil dat niet zo goed. Nou wou ik jullie een paar tips vragen over hoe ik er voor kan zorgen dat ze rechts ook leniger word!
xxx mii

Houvan Myn Liefurd!

een kus is een afdruk, van een indruk, die met nadruk vraagt om een herdruk
        antibinnendressuurbokker #5

Anick

Re: mijn pony is rechts veel stijver!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:16

Meer voltes rijden rechtsom en heel veel achtjes!

~Pablo~JJ Hints Cool Te~Radical M Tad Cher~ Blacks Boston Deluxe~ Sensation In Art~

http://www.magsshowhorses.com voor western les (en clinics) op locatie door heel Nederland & training en showen van uw paard.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:27

Pony is aan de linkerkant stijfer en loopt daardoor rechts niet goed. Idd veel figuren maar vooral op de linker hand rechter houden tot aan de contra stelling rijden

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:30

veel paarden/pony's hebben een makkelijke en een iets moeilekerder kant, mijn pony's lopen linksom lang zo goed niet, ik rijd dan zoveel mogelijk figuren(voltes, achtjes, S, slange voltes) en ga vaak van hand veranderen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:38

Veelal van hand veranderen en afwisselen. DUs niet opeens alleen op de moeilijke kant door blijven gaan. Probeer je paard goed aan het binnenbeen te rijden op de moeilijke kant. OP de makkelijke hand juist begrenzen met je buitenbeen en minder voltes rijden. OP deze kant juist rechte lange zijdes pakken waarbij je de stelling recht tot contra aanneemt (zoals al genoemd).

Ik blog :D KLIK!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:17

Zoals hierboven al wordt beschreven veel voltes rijden, slangevoltes, achtjes... als dat nou echt niet lukt: ga lekker longeren met bijzets, touwtjes, passoateugel, slof, enz.

Hij wil rechts niet goed beugen omdat de linkerkant niet wil strekken. De spier is daar waarschijnlijk korter en is dus moeilijker te buigen, door veel te trainen en te oefenen zal deze spier vanzelf wat langer worden. Maar denk eraan dat je niet te lang op de rechterkant blijft rijden en ook niet je paard gaat afdwingen om (veel) naar rechts te buigen... Want dat gaat dan pijn doen en zal t paard owk denken van "bekijk t maar, als ik naar rechts moet buigen doet t pijn... dus dat doe ik lekker niet meer"

[VOLG] Na veel ellende op naar een nieuw begin. Daroma is drachtig! (16.05.18)
Daroma (Wonderboy x keur v. Jetset-D x Dublin) Z1+11 *\o/* Masterclass van Paard&Lifestyle bij Rien van der Schaft '15 *\o/* Hippiade L2 *\o/* 3e KRING Z1 *\o/*
Lavita (v. Fair Play: Z2 9 juli 1993 - † 30 september 2016

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie