hoe krijg ik mijn pony ontspannerder???

Moderators: SayaJones, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

smurf1988

hoe krijg ik mijn pony ontspannerder???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 16:20

hoi,
ik rij nou denk ik ± 2 jaar op mijn NRPS pony, we rijden nou LII en ik heb het gevoel dat we niet veel vooruitgaan de laatste tijd Huilen
zolang ik haar maar mooi laag naar beneden rij dan is ze heel mooi rustig en gaat het vrij goed, maar zo snel ik haar wat hoger probeer in te stellen (wat opzich wel aardig lukt) word ze heel onrustig met de staart (om de seconde slaat ze er wel mee) en alle ontspanning is dan in één keer weg. Zo snel in probeer te gaan wijken of schouderbinnenwaarts probeer word het alleen maar erger en word ze heel erg dribberlig. En zo snel ik op een wedstrijd in de bak komt is ze in eens overal bang voor.. (ook als we gewoon thuis rijden) ik wil haar graag wat ontspannerder krijgen, ook als ze boven in loopt of bij de oefeningen, hebben jullie nog tips?? Pling

Babeth

Re: hoe krijg ik mijn pony ontspannerder???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:23

Ga jij zelf niet onbewust gespannender zitten? Of misschien zet je je handen meer vast.

Babsie_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:15

probeer eerst in stap volledige ontspanning te rijden en voorwaarts neerwaarts en misschien zit je er zlef wel onbewust gespannen op want dat had ik ook zonder dat ik et door had en misschien wordt ze wat drukker omdat ze impuls krijgt van jou en raak jij daar onbewust gespannen van dus als ik jou was zou ik telkens als je gaat rijden deze keren iemand erbij zetten zodat die meteen kan zeggen als je gespannen zit want ik denk dat het daar best aan kan liggen.

Kanjer is me topper!!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:39

kan je haar als je ze wat hoger rij ook op je "pinken" blijven rijden, of wordt ze dan veel zwaarder. het kan zijn dat je onbewust toch wat straffer in de hand wordt als je ze wat meer gaat vragen.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-05 19:40

Iris is geen pony die je op de "pinken" kan rijden, dat heb ik twee jaar geleden al opgegeven (misschien niet helemaal de goede instelling maar zo zit ze volgens mij niet in elkaar) ze is van zichzelf best wel op de voorhand gebouwd en daarom is waarschijnlijk het laag rijden veel makkelijker bij haar... ook heeft ze een beetje een hoge kont waardoor ik haar achterhand er niet echt onder krijg.. er komt idd wat meer druk al ze boven in gaat lopen... maar anders lukt het mij echt niet Huilen
over dat gespannen zitten weet ik niet... bij wedstrijden denk ik wel dat dat de oorzaak is (ben altijd erg zenuwachtig) maar als je niet merkt dat je onbewust gespanner gaat zitten.. hoe kun je het dan oplossen zonder dat er altijd iemand bij moet staan?? (ik zou niet weten wie er bij mij bij zou moeten staan Verdrietig )

SJAKIETJUH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:00

zelf heel ontspannen blijven, en probeer is te praten tegen je paard. dit helpt echt je steld hem gerust

een dag niet gereden is een dag niet geleefd!!

Caliber (Vivaldi x Juventus)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:05

Ik denk dat dit een beginnende vorm is van verzet. Vooral met de zijgangen heeft ze moeite. Heb je al eens naar het zadel of rug laten kijken? Als je haar laag rijdt, wordt ze beter over haar rug gereden dus is ze ontspannender. Stel je haar hoger in moet ze haar spieren anders gebruiken en dit kan spierpijn of vastzitten opleveren. Ik denk in jou geval het laatste. Probeer vooral goed los te rijden, dus voltes, overgangen en tempowisselingen. Dan ga je pas werken aan de oprichting. Omdat bij wijken en schouderbinnenwaarts haar achterhand ook anders gebruikt wordt kan het probleem ook daaraan liggen... succes ermee!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie