Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

) Bij rijpaarden is het inderdaad niet gewenst. Ik heb wel eens ergens gelezen dat veel wijken en schouderbinnenwaarts oefenen het breken kan verminderen. (las ik in de bit in dat artikel van een meisje op Deurne met haar arabier, jaren geleden) Citaat:wat heb je voor paard??? Ik weet dat dravers dit veel doen, is hier ook zeer gewenst bij (die breekt goed, zeggen we dan )

Saar4 schreef:Komt waarschijnlijk omdat hij achter nog niet sterk genoeg is. Veel schakelen en overgangen rijden. En steeds kleine stukjes verruimen.
Mackie schreef:Citaat:wat heb je voor paard??? Ik weet dat dravers dit veel doen, is hier ook zeer gewenst bij (die breekt goed, zeggen we dan )
Zou mijn new forest dan toch stiekem draver voorouders hebben? Zij heeft met buitenrijden een "turbodraf" knop. Druk je op de turbodraf knop dan gaat ze als het ware liggen en kruisen de achterbenen om de voorbenen heen! Het zit voor geen meter en gaat loeihard. Altijd leuk als ik met mensen met KWPN-ers buiten rij. Mijn pony, 1.44, in turbodraf en hun paarden, 1.70, in galop erachter aan

melissa20 schreef:ik had vandaag wedstrijd en toen ik las ik op mijjn protocool dat mijn pony wijdbeens gaat in middendraf. \ik voel hem wel veruimen en het is ook te zien dat er het een middendraf is.De jury gaf me een 6 voor dit onderdeel. Tevens is dit de eerste jury die er iest over zegt hoor/
Maar is dit normaal? Is dit af te leren. Mogen jury's hier punten voor aftrekken?bvd