Paard schrikkerig van springers?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Paard schrikkerig van springers?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 15:25

Heey,

ik kom net bij mijn paardje vandaan en het was echt ontzettend vreemd. Ik ging met hem rijden in de bak en er reden al een paar anderen, we waren in totaal met z'n vijven. De anderen in de bak wilden springen en dat deden ze. Maar iedere keer als er eentje over de hindernis ging probeerde die van mij keihard er vandoor te gaan...Terwijl er verder niks engs aan de hand was. Het was echt niet meer te houden dus ik stapte af en liep de bak uit met de gedachte ok dan gaan we longeren. Toen ik bij het bak hek nog even met iemand stond te praten schrok ie weer van een paard dat over de hindernis ging....Terwijl we notabene niet eens meer in de bak stonden....

Ik snap niet waarom hij zo reageerde...Het is wel zo dat hij altijd wat drukker is in een drukke bak maar zo eg heb ik het nog nooit mee gemaakt. Iemand ideeën hoe dit komt?

YvonneS

Re: Paard schrikkerig van springers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:58

Ben vandaag voor het eerst weer buiten op concours geweest en de mijne schrok ook heel erg van de springers. Logisch vind ik wel een beetje. Hij ziet het misschien niet en hoort wel een paard aankomen. Ook hoort hij natuurlijk het geluid van de balken enzo. Dek dat hij gewoon ff moet wennen...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 17:04

ja dat zou kunnen. Maar er zijn wel vaker mensen aan het springen en dan vind ie het ook niet erg...Alhoewel dr nu wel een erg grote groep was.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:33

Je paard is ondeugend! Hij let totaal niet op jou maar op de omstanders en kan zo onder het werk uitkomen. En dan geef je hem ook nog eens zijn zin door te stoppen. No affence, maar zo leer je je paard het volgende: doe maar goed gek, dan hoef ik niet aan het werk.
Wat moet je wel doen: doe alsof er verder niemand bij je in de bak is en ga lekker aan het werk. Zorg ervoor dat je zoveel dingen doet zodat je paard de aandacht bij jou houd in plaats van bij de anderen.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:25

Mijn paard zelf is een springpaard, maar die kan ook wel eens erg heet worden als andere paarden een paar keer de hindernis ervan af gooien. Erg leuk met losspringen. Kwestie van veel oefenen zodat ze er aan went en zorgen dat de aandacht bij jou blijft.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 13:41

ja jullie hebben wel gelijk maar ik kan wel even vertellen dat ik net gereden heb en dat ie echt zo ontzettend super goed liep. Het komt niet vaak voor maar vandaag ging gewoon echt alles zoals ik het wilde en hij liep ook nog es super ontspannen en relaxt! Ik denk dat ons rol patroon weer in ere is hersteld Tong uitsteken