hoe kan ik hier aan werken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

hoe kan ik hier aan werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 14:26

Vandaag dus mn eerste wedstrijd gehad, 157 punten.
Het commentaar was er was te weinig impuls, in de galop had ze te weinig sprong en de midden draf is niet erg super....
Hebben jullie tips hoe ik hier aan kan werken? Vooral die impuls, want ze is wel super voor mn been.

meikemarieke

Re: hoe kan ik hier aan werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 16:40

Weet niemand hoe ik hieraan kan werken??

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 16:50

hey meike...ik las je problemen. haha
ik weet wel wat je jury bedoelde Knipoog maar weet je zelf ook wat impuls is?
impuls= een doorgereden tempo...aan jou been en met de achterhand eronder. dit betekent dus dat je pony niet mag slepen,of sjoksen met 'r benen Knipoog
dus er moet een soort van voorwaarts tempo inzitten Lachen
en in de galop,ja dat is een beetje het ras. het betekent gewoon dat ze echte duidelijkere galopsprongen moet maken! en echt door moet springen Knipoog dit is best moeilijk om ineens voor elkaar te krijgen,maar goed oefenen,voorwaarts...
en als je het neit echt voor elkaar kunt krijgen kom ik je wel een keer helpen Lachen

YvonneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 17:15

Welke klasse rij je als ik vragen mag?? Ik rij nu zelf in het M1 en nu pas werken wij aan meer impuls. Eerst is het belangrijk omm lekker ontspannen en fijn nageeflijk op 2 teugels te hebben. Heb je dit niet goed voor elkaar, dan kun je er vanachter wel een hoop impuls in willen rijden, maar dan zal je dat voor meteen terug zien in een onrustige aanleuning.
Ook vind ik dat er op de coupons wel erg makkelijk wordt neergezet dat er meer impuls en sprong moet zijn. Persoonlijk vind ik het veel belangrijker dat hij recht is en los in zijn lijf, dan komt die extra beweging vanzelf.

Succes ermee!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 17:23

Dit was net onze eerste wedstrijd in de B dus.
Flash loopt wel lekker ontspannen, aan de teugel en heel goed voor mn been. Ze maakt alleen wel uit zichzelf erg kleine passen.
Maar moet ik nu gaan oefenen dan in voorwaarts rijden?
Want ik was er juist meer mee bezig om haar rustiger te laten lopen, omdat ze veel te snel was.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 17:39

jah het is de kunst om je pony grotere passen te laten maken. Ik snap wel wat je bedoelt dat ze eerst altijd veel te snel liep,maar dan maakte ze waarschijnlijk hele kleine pasjes Knipoog
en met het voorwaartse bedoel ik...grotere passen laten maken. ruimer... en dat kan ook op een rustige manier Knipoog

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 17:43

Ja, klopt, eerst liep ze heel snel met hele kleine pasjes, nu loopt ze wel lekker rustig en ontspannen, maar hoe krijg ik haar zover dat ze grotere passen gaat maken? Middendraf gaat namelijk ook eigenlijk helemaal niet......

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 18:10

Kan iemand me nog een tip geven hoe ik dit kan oefenen?? Alsjeblieft?