Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kafue schreef:Als je weet dat de fout bij jou ligt en niet bij het paard moet je je heil zeer zeker niet bij enige hulpteugels of wat dan ook gaan zoeken.
Je weet waar de fout ligt, je weet wat je moet doen om het op te lossen. Nou doe het dan. En ook al gaat het eerst een miljoen keer fout jijzelf bent de enige die de fout op kan lossen.
GoldStar schreef:Je moet dit met rijden oplossen, niet met hulpmiddelen. Je zou in de rijles, onder begeleiding van je instructrice/instructeur hieraan kunnen werken.
Citaat:Ik houd gewoon nog te veel vast: ik moest soepeler woden met mijn handbewegingen.

PriscaZ schreef:Wat runningkawa ook al zegt: ik zou op de dagen dat je geen les hebt alleen op ontspanning en voorwaartsheid oefenen. Stelling en buiging kan daar ook bij. Laat dat aan de teugel rijden gewoon even gaan en focus je daar alleen in de lessen op. Zou zelfs zomaar kunnen dat het dan ook vanzelf langzaam aan beter zal gaan. Als je je concentreert op het voorwaarts gaan en alle dingen die daar bij horen (reageren op kuit, kijken en buigen in de richting waar je naartoe gaat etc.) dan komt het aan de teugel lopen meestal als een gevolg op goed lopen.
findi schreef:dat heb ik niet gezegd, ik zat gewoon met het idee dat ik verschrikkelijk afgesnauwd ging worden. En daarbij vind ik beter voorkomen dan genezen wel een leuke spreuk.
optie om vaker les te nemen:
1. ik ben al blij dat ik een keer kan rijden in dit weer
2. het is nu al een hele opgave om die 1x in de week te halen
3. financieel spaar ik mijn geld graag een beetje voor als haar ooit wat overkomt
en ze begint sterren te zien als je teugels op normale maat houd en dan benen heeft om nageefelijkheid te krijgen.
Ik houd gewoon nog te veel vast: ik moest soepeler woden met mijn handbewegingen.
PriscaZ schreef:Wat runningkawa ook al zegt: ik zou op de dagen dat je geen les hebt alleen op ontspanning en voorwaartsheid oefenen. Stelling en buiging kan daar ook bij. Laat dat aan de teugel rijden gewoon even gaan en focus je daar alleen in de lessen op. Zou zelfs zomaar kunnen dat het dan ook vanzelf langzaam aan beter zal gaan. Als je je concentreert op het voorwaarts gaan en alle dingen die daar bij horen (reageren op kuit, kijken en buigen in de richting waar je naartoe gaat etc.) dan komt het aan de teugel lopen meestal als een gevolg op goed lopen.
.Citaat:en sorry ik vind je opmerking onnodig, wie koopt er nu een paard zonder er te kunnen voor zorgen
Citaat:spaar ik mijn geld graag een beetje voor als haar ooit wat overkomt

Het ligt altijd aan de ruiter, het is dan supergemeen om je paard te straffen door dan óók nog met zo een hulpteugel te gaan rijden!!! Het ligt ALTIJD aan jezelf... tip van flip