pony heeft weigeren uitgevonden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

straus

pony heeft weigeren uitgevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 18:23

Ik heb een haflinger die het ontzettend leuk vind/vond om te springen. Hij trekt echt naar de hindernis toe. Hij had er echt plezier in.
Zo'n anderhalve maand geleden heeft er iemand een oefenparcours met hem gereden. Zij heeft van te voren aangeven dat ze het erg eng vind als een paard vlak voor de hindernis op de rem gaat. Dat heeft die van mij echt nog nooit gedaan, dus ik heb haar gerustgesteld, dat hij dat echt niet zou doen. Op het oefenparcours heeft hij van de 9 hindernissen 7 keer op zo'n gemene manier geweigerd. Boos! .
Vanaf dat moment weigert hij overal voor. Ik ben er zelf al een keer op de kop afgegaan, omdat hij er wel naar toe trok, maar op het laatste moment op de rem gaat en gelijk een kant op schiet. Hij is echt super snel in zijn beweging. Ondertussen doe ik het dus ook in mijn broek om nog met hem te gaan springen.
Ik vind het echt doodzonde, omdat het heel erg goed ging met springen.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken. Volgende week in de les gaat er al iemand anders met hem springen die het absoluut niet eng vind. Maar wat kan ik er zelf aan doen???
En wie heeft ook zo'n periode meegemaakt. Zal het weer over gaan??

Anoniem

Re: pony heeft weigeren uitgevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:24

Hij heeft het vertrouwen naar mijn idee verloren.

Begin weer bij 0
balkjes draven, vandaar uit een kruisje springen
Doet hij het braaf stoppen.
En zo langzaam weer opbouwen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:32

heb je niet teveel van hem verlangt? Zijn de sprongen niet te hoog? Is iemand bang, voelt ie dat meteen, en maakt ie misbruik van.

Ik ga dus met RK mee. Ik denk dat hij het vertrouwen kwijt is. Gewoon idd weer rustig met 0 beginnen Lachen

Edit: lees nu dat dit over straus gaat... JAmmer wendy dat hij zo doet. Dat is niks voor hem... Ik denk toch beetje gas terug dan maar! Succes ermee!

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:54

Het kan ineens uitproberen zijn omdat die die er toen opzat zelf onzeker is en hij het wel makelijk vond zo. Ook kan het dus zijn dat die zijn vertrouwen kwijt is. Zou zo wie zo weer vanaf het begin beginnen

straus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 19:00

runningkawa schreef:
Hij heeft het vertrouwen naar mijn idee verloren.

Begin weer bij 0
balkjes draven, vandaar uit een kruisje springen
Doet hij het braaf stoppen.
En zo langzaam weer opbouwen.

Dit klinkt inderdaad wel heel logisch. Ik ga daar rustig mee beginnen. Kan ik gelijk aan mijn eigen vertrouwen werken.

straus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 19:02

machie schreef:
heb je niet teveel van hem verlangt? Zijn de sprongen niet te hoog? Is iemand bang, voelt ie dat meteen, en maakt ie misbruik van.

Ik ga dus met RK mee. Ik denk dat hij het vertrouwen kwijt is. Gewoon idd weer rustig met 0 beginnen Lachen

Edit: lees nu dat dit over straus gaat... JAmmer wendy dat hij zo doet. Dat is niks voor hem... Ik denk toch beetje gas terug dan maar! Succes ermee!

Marleen, bedankt dat je je berichtje hebt aangepast. Ik begreep al niet waarom je zo reageerde Haha!
Ik ga inderdaad weer rustig van voor af aan beginnen. En dan kijken hoe het gaat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:40

ja, dit ken ik heel goed.
Ik heb er ook een andere ruiter op gezet, die er perfect mee sprong.
Ik heb zo'n pony die dus perfect rond kan komen, maar zodra de ruiter niet geneog vertrouwen heeft, staat ze stil. En nee, ik heb geen vertrouwen in springen.

Vriendin is er op gaan zitten, en heeft pony duidelijk gemaakt dat zij WEL vertrouwen had en dat het spelletje nu afgelopen was. Pony sprong alles, ik kreeg daardoor ook vertrouwen en ben er weer opgestapt en maak nu ook sprongetjes. niet te hoog, niet te veel, rustig aan, totdat je begint te twijfelen, dan stop je.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:07

ik denk dat het vetrouwen weg is, doordat die andere persoon geen vertrouwen had, dat voelt een paard aan!!!! begin weer bij het begin... bouw het rustig op!! het vetrouwen moet weer komen!