Ik heb nogal een lastig paardje. Ze steigerd echt heel vaak.
Soms durf ik gewoon niet verder te rijden omdat ik bang ben dat ze dalijk achterover klapt. Ze steigert namelijk echt rechtop en dat is gewoon supereng..
Ik heb al vaker dingen geprobeerd als een tik op de oren geven zodra ze steigert of water over haar heen en onder een afdak zeg maar laten steigeren zodat ze haar hoofd stoot en zich dat zeg maar herinnerd. Dit was advies wat ik kreeg om te proberen...
Wat mijn pony dus precies doet is dit: Ik ben gewoon in draf en als ze dan wat zit te sukkelen dan drijf ik aan en geef ik klein tikje, dan verzet zij zich door vanuit draf te stoppen en gelijk omhoog te gaan...

Ik probeer zodra ik voel dat ze wil gaan steigeren haar vooruit drijven maar dat helpt gewoon niet. Ze steigert toch! En dan durf ik gewoon niet verder te rijden omdat ik echt bang ben dat ze achterover valt..Dit is namelijk al bijna een keer gebeurd en toen kwam ze net nog recht...
Ik hoop niet dat mensen nu gaan zeggen van: Ja dat moet je het haar niet aanleren enz want dat heb ik haar niet aangeleerd...Ik probeer het juist af te leren...
Ik hoop dat iemand hier iets op weet..want soms durf ik gewoon niet verder te rijden..

, last van tanden) en anders zou i kecht hulp erbij gaan zoeken hoor.. want anders wordt het en alleen maar gevaarlijker voor beide en straks durf je er helemaal niet meer op... Je hebt speciale mensen die je daarmee kunnen helpen