Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

). Dan gewoon wat rondstappen een paar dagen, dit houden we vol totdat ze dat ontspannen toelaten, gaat meestal vrij snel. We doen veel op en afstijgen (krijg dus altijd een voetje anders kom ik er natuurlijk niet op). Dan doen we ze het zadel op en aan de longe, maar heb er nog geen 1 gezien die het nog vreemd vond (omdat ik er dus al op had gezeten). Dan stap ik gewoon op en gaan we rondstappen, iemand houdt de pony dus vast, het ligt aan de aard van het beestje hoe "snel" k aan de longe kan gaan rijden, bij de ene kon dat direct de eerste keer, maar bij de pony waar ik nu mee bezig ben heeft dat een paar dagen geduurd, omdat hij heel sensibel is. Dan leren we ze aan de longe eerst stappen, halthouden, draven en zorgen dat ze goed voorwaarts zijn en uiteindelijk gewoon los en voilà zadelmak en kan de echte africhting beginnen. wemkelover schreef:wat heeft het voor zin om zon jong paard, twee keer in het jaar te longeren? Daar leren ze toch niks van,

wemkelover schreef:wat heeft het voor zin om zon jong paard, twee keer in het jaar te longeren? Daar leren ze toch niks van,