hoe stilaan beginnen met trainen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

hoe stilaan beginnen met trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-01-02 08:38

Hoi,

Ik heb sinds kord een eigen paard, Lennon... En ik zou graag met hem wedstrijden gaan rijden (jumping en dressuur)... Maar ik vraag me af hoe ik stilaan met hem moet beginnen trainen...
Als ik nu rijdt, als de buitenbak bereidbaar is (met dit weer soms dus minder en wordt het een buitenrit)... dan begin ik meestal met instappen (logisch) zodat hij opgewarmd raakt, en figuren rijden...daarna draven en figuren rijden en om te eindigen een galopje en dan uitstappen...
Als ik oefen op het springen is het ook zo inrijden (dus eerst instappen, figuren,...) maar dan op het laatste pas springen...

Dus als iemand tips ofzo heeft, hoe ik het misschien beter zou kunnen aanpakken...

Dit is wel voorlopig, want ik ga ook bij de club gaan hier, en dan krijg ik wel les... maar ik zou graag voorlopig ook zelf hiermee bezig zijn...

Groetjes

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-02 18:45

hoi hoi

van springen heb ik niet zo heel veel verstand.
maar met de dressuur zou je kunnen beginnen met overgangen rijden. van stilstaan naar draf en stilstaan galop... enz.... en met schouderbinnenwaarts wat meer buiging vragen.
verder zou je heel langzaam wat dressuurproeven uit het boekje kunnen gaan rijden. dat hoeft natuurlijk niet zo precies maar zodat ie een beetje het idee krijgt...

veel succes ermee!

groetjes joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 bezoekers