Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Hermesdeux schreef:
Het niet gaan opzoeken als negeren en straffen niet werkt. Zorg dat je uit de buurt blijft van andere paarden. Hoelang doet ze dit al? Sinds je haar in je bezit hebt of na bepaalde gebeurtenissen? Zet je paardje desnoods eens goed aan het werk zodat ze niet steeds naar andere paarden hoeft te kijken... bezig houden en als er toevallig een ander paard langskomt, stel haar dan naar buiten, laat haar de andere kant op kijken en houd druk op de teugel, zodat ze niet naar het andere paard toe kan draaien... en verder zou ik het zo 1,2,3 ook niet weten...
Consort schreef:Ben het met Hermesdeux eens! Problemen moet je juist niet opzoeken. Als je paard bijvoorbeeld kijkerig is in een bepaalde hoek, moet je naar mijn mening niet alles op alles gaan zetten om 'm toch die hoek door te krijgen. Dan zoek je het gevecht op en dat win je dus nooit! Ik ga dan gewoon voltes rijden en maak mijn rondjes langzaam aan groter en groter zodat 'ie vanzelf gewoon ontspannen die hoek weer doorloopt. Door te gaan focussen op een bepaalde "enge plek" of in dit geval andere paarden leg je naar mijn mening veel te veel nadruk op het probleem. Afleiden en bezig houden en zo ongemerkt toch je eigen zin krijgen is naar mijn mening de oplossing!
Citaat:juist als je er op gaat rekenen gaat het fout, dus gewoon doen alsof je neus bloed zeg maar.