Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

M3isSi3j schreef:Ik vind he tniet zo gek dat een paardje wat net begonnen is met werken na ee npeesblessure niet lekker kan lopen.
Je moet je voorstellen dat jij onwijze pijn in je rechterknie heb.. wat ga jij dan doen? Ontlasten natuurlijk door je linkerbeen meer te belasten. Dit heeft als gevolg dat je shceef gaat lopen en daardoor krijg je weer last van je rug, schouders, bekken, nek, hoofd.
Wat jij moet doen met je paardje is RECHTRICHTEN! Zodra hij recht is in zn rug zal die een gelijke belasting hebben en dus niet iets overbelasten. Om hem recht te rijden is het van groot belang dat die AAN AL JE HULPEN IS!
Geef jij been moet die hier voor vliegen.. als jij zwaarder gaat zitten moet die terug komen.. blijf met je handen uit zn mond.. je zegt zelf al dat het averechts werkt om daar druk op uit te oefenen.. redaneer dan heel simpel door het niet te doen.. geef hem geen gelegenheid om sterk te worden in zn mond door het zelf niet te zijn (klinkt makkelijker dan is het is.. maar het is ook zeker aan te leren)
Kortom: rij hem door middel van je been en zithulpen over zn rug door constant te schakelen, overgangen te rijden en figure te rijden. Als je paardje recht zal zijn en vertrouwen krijgt in je handen zal die los laten in zn rug, nagevelijk woren en lekker in je hand.
succes ermee!

Marije1984 schreef:Paard moet aan het bit en aan het been zijn, dus snap ik even niet waarom ze hem los moet laten?? Dan geef hem juist zijn zin lijkt mij. Ik heb geen ervaring met deze paarden. Maar ik denk dat als je hem loslaat en naar verloop van tijd van voren oppakt dat je hetzelfde probleem. Nu beredeneer ik in mijn eigen logica maar ik heb geleerd dat je paar aan het bit en been moet zijn. en hoe wil je hem rechtrechten als je de teugels er niet bij kan pakken?? Ik zou juist wel verbinding gaan zoekn met zijn mond, maar op het moment dat hij wil gaan hangen dat jij er voor zorgt dat je druk in je handen gelijk blijft en niet erger. En vervolgens wegrijden. Zodat hij van voor weer omhoog komt