Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
klomp schreef:zoals RK al zegt hangen=loslaten. laat hem op zijn eigen benen lopen. houd hem goed actief aan je been en maak veel overgangen
knightloekie schreef:klomp schreef:zoals RK al zegt hangen=loslaten. laat hem op zijn eigen benen lopen. houd hem goed actief aan je been en maak veel overgangen
..en ter aanvulling geef zo nu en dan eens een kleine ophouding als ie blijft hangen
Citaat:
kan voor jou werken maar vind het nog steeds een reden voor een paard om weer steun te zoeken op jouw hand en zal dus weer gaan hangen.
het paard op de achterhand plaatsen/ achterhand activeren geeft meer voldoening..ook op langere termijn...paard moet zonder steun van je hand op 4 eigen benen kunnen lopen
knightloekie schreef:Citaat:
kan voor jou werken maar vind het nog steeds een reden voor een paard om weer steun te zoeken op jouw hand en zal dus weer gaan hangen.
het paard op de achterhand plaatsen/ achterhand activeren geeft meer voldoening..ook op langere termijn...paard moet zonder steun van je hand op 4 eigen benen kunnen lopen
ja ben ik het mee eens.. maar ik schrijf toch als hij blijft hangen.. dit moet je ook zeker niet constant blijven doen.. maar een keertje om hem duidelijk te maken wat je bedoelt kan geen kwaad
klomp schreef:
waarom een keertje? je kunt toch beter zonder omwegen het gelijk goed aanpakken? is mijn idee, hoor!
knightloekie schreef:klomp schreef:
waarom een keertje? je kunt toch beter zonder omwegen het gelijk goed aanpakken? is mijn idee, hoor!
is wat jezelf in een ander topic al zei.. niet iedereen heeft het meteen de eerste keer voor me kaar en moet het via een omweg doen

sorro1 schreef:Wanneer een paard gaat hangen betekend dit dat hij niet op zijn eigen benen loopt. Atent maken voor het been, veel overgangen rijden en een keer loslaten is in mijn ogen geen slecht plan, laat hem maar
leren van zijn eigen fouten.
Als een paard het bit vast pakt en daardoor onstuurbaar wordt is het verschillend wat ik doe.
Als ik in de bak ben en mijn paard gaat gezellig aan de kletter met het bit tussen zijn tanden trek ik hem om, om voor andere geen gevaar te zijn.
Als ik geen gevaar ben, ga ik het bit lostrillen door met mijn hand aan de ene teugel iets druk te vragen en met de andere hand onophoudelijk te trillen. Zo vraag ik aan mijn paard dat hij oplet en loslaat.
Wat ook nog wel eens wil helpen is extra been geven.
Succes Lianne
ceasario schreef:sorro1 schreef:Wanneer een paard gaat hangen betekend dit dat hij niet op zijn eigen benen loopt. Atent maken voor het been, veel overgangen rijden en een keer loslaten is in mijn ogen geen slecht plan, laat hem maar
leren van zijn eigen fouten.
Als een paard het bit vast pakt en daardoor onstuurbaar wordt is het verschillend wat ik doe.
Als ik in de bak ben en mijn paard gaat gezellig aan de kletter met het bit tussen zijn tanden trek ik hem om, om voor andere geen gevaar te zijn.
Als ik geen gevaar ben, ga ik het bit lostrillen door met mijn hand aan de ene teugel iets druk te vragen en met de andere hand onophoudelijk te trillen. Zo vraag ik aan mijn paard dat hij oplet en loslaat.
Wat ook nog wel eens wil helpen is extra been geven.
Succes Lianne

runningkawa schreef:Natuurlijk is het een moment opname
Maar wel een leuke in deze discussie
En gegarandeerd dat je van mij ook wel eens zo'n foto kunt schieten![]()
Maar dan weet ik ook meteen waar ik weer eens hard aan moet gaan sleutelen
Daarom is filmen en foto's laten maken van je eigen rijden zo leerzaam.
dan dringt vaak pas echt tot me door waar mijn instructrice elke les over "zeverd"
hij loopt nu echt super dit is echt een aanrader en volgens mijn ook de enigste oplossing