en dat heet weigeren in de bak (Les) mn paard is trouwens ook erg stijf......... iemand tips om haar weer soepel te krijgen? maar goed als ik les heb dan wil ze steeds naar de andere paarden toe ik probeer haar met korte teugels en mn been er aan weg te houden maar dan gaat ze stil staan, heel hoog steigeren en bokken
heel vervelend!!!! als ze achter een ander paard aan mag dan doet ze wel netjes mee (in eigen tempo dan)
ik ben ten einde raad, heeft ze mischien last van haar spieren? spierverzuring zat ik aan te denken maar ik wil niet zo maar de dieren arts er bij halen want ik moet alles zelf betalen....
maar kan het zo zijn dat ze stijf is door bijv spierverzuring en dat ze daarom zo loopt te klooien in de bak? want buiten gaat ze wel netjes in draf en zo maar als ik in de bak kom maakt ze zich er zwaar en stijf en ben ik dus verloren...
ik vind het erg jammer dat het zo nu gaat want ik kan op dit moment niet eens normaal paardrijden en paardrijden is voor mij DE ontspanning na schooltijd.
alvast bedankt! caroline

en niet goed aan het werk zetten veranderd ook niets aan de spierpijn..
Ik zou eens een paar lessen nemen waar je hem alleen maar voorwaarts laat lopen en veel overgangen rijdt