Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Eefje100 schreef:Hallo,
Ik heb sinds twee weken een eigen paard ze heeft wat moeite met het aansingelen. zodra ze voelt dat de singel aangetrokken word gaat ze draaien, soms hangen enz... zodra het zadel op haar rug ligt geeft het geen enkel probleem. vandaar dat ik denk dat het in het begin verkeerd is gedaan, en dat er verder niets aan de hand is met haar rug.
Groetjes Eefje
) Dan leg pak je de singel gewoon vast (dus zonder zadel).. laat hem maar ruiken en raak hem er maar overal mee aan. Dan wrijf je ermee over de buik (of gebruik je lapjes ofzo). Als dat goed gaat heel erg belonen. Dan leg je het zadeltje erop en zorg dat je met zijn tweeen bent. De een houdt het zadel aan de ene kant vast terwijl de tweede persoon weer met de singel overal over wrijft. Dan langzaamaan naar de plek waar hij moet liggen. Dan langzaamaan de singel vastmaken.
Het is wel veel minder geworden met straffen als hij beet, en met belonen als het goed ging, maar ik denk niet dat hij er ooit vanaf komt
hij zoog zich helemaal vol toen ik wou aansingelen. Hij probeert ook te bijten. Zijn rug en zadel is helemaal okay dus daar ligt het niet aan. Ik heb wel een supersingel gekocht en daardoor is mijn probleem nu een stuk minder. Het is een kiefer neopreem singel die zelf de gaatjes opzoekt.. heerlijk ik ben nu zo klaar met aansingelen
Omar vindt minder leuk omdat hij de boel zo niet kan saboteren
Eefje100 schreef:Ja ik weet dat haar vorige baasje weinig geduld had! heb het een keer mogen zien, het zadel werd erop gepleurt en snoer maar aan! echt sneu, dacht zelf ook al dat dit niet aangeboren kon zijn, heb dit nog bij geen een paard mee gemaakt. Vandaar dat ik dit niet zeker wist.
Groetjes
). Maar het heeft wel geholpen.